Oyarzabal, distanciat de Lamine Yamal, el vestidor vol, majoritàriament, que Rodri guanyi la Pilota d'Or

Lamine Yamal ha fet la seva pròpia campanya per presentar la seva candidatura a la Pilota d'Or. Creu que és qui més s'ho mereix, després de la fantàstica campanya que va completar al Barça, on va ser el màxim realitzador en totes les competicions, i va ser elegit com a MVP de La Liga EA Sports, trofeu que va conquerir per segon any consecutiu. A aquest títol també cal afegir-li el de la Supercopa d'Espanya, i per descomptat, el Mundial.

Tanmateix, amb la selecció espanyola no va poder ser tan decisiu, i no va estar a la seva millor versió. La lesió que va patir en la recta final de la temporada va provocar que no arribés en perfectes condicions, i que no pogués donar el 100%, encara que sí que va ser titular indiscutible per a Luis de la Fuente, i la seva simple presència ja generava temor als rivals. Però es va veure eclipsat per la resta dels companys, que sí que van estar molt més encertats.

Lamine Yamal Sevilla Barça
Lamine Yamal 

És el cas de Mikel Oyarzabal, qui a pesar que tampoc va estar excel·lent, va contribuir amb cinc dianes, sent el màxim realitzador de ‘La Roja’. I al vestidor d'Espanya hi ha una divisió interna a l'hora de triar el favorit per conquerir el guardó més important del planeta a nivell individual. Perquè el capità de la Reial Societat, juntament amb la majoria dels seus companys de la selecció, creuen que el mereix un altre futbolista.

No neguen que Lamine mereix estar al top 3, i que té molt mèrit tot el que està aconseguint amb tan sols 19 anys, però consideren que encara és molt aviat, i que ja tindrà més oportunitats de guanyar-lo en el futur. Així que prefereixen que l'elegit torni a ser Rodrigo Hernández, com el 2024, qui sí que va ser absolutament crucial perquè la selecció guanyés la segona estrella, superant l'Argentina a la final del torneig.

Va ser elegit MVP del campionat, i va liderar Espanya amb una sèrie d'autèntiques exhibicions durant la fase decisiva, recuperant la seva millor versió.

Oyarzabal prefereix que Rodri torni a guanyar la Pilota d'Or

L'amistat també és un factor important perquè Oyarzabal es decanti per Rodri com a guanyador de la Pilota d'Or, amb el qual té una magnífica relació, molt més propera que amb Lamine, per la diferència d'edat que existeix entre ells.

I el davanter basc comparteix la mateixa opinió amb pràcticament tots els components de ‘La Roja’, segons expliquen des de ‘France Football’.