Hi ha poques cares més cotitzades que la de Lamine Yamal, però aquest divendres, després d'haver-se llevat campió, el de Rocafonda es veurà copant portades més que mai. I és que només podia ser ell qui, amb una preciositat de gol (53'), decantés el derbi. Fermín va acabar sentenciant el marcador i certificant la Lliga per al conjunt blaugrana, però Lamine ja havia robat el xou, desencallant el marcador d'un partit que, tal com es vaticinava, estava sent molt complicat per al Barça.
La premsa catalana destaca la gesta col·lectiva
'Mundo Deportivo'
Mundo Deportivo obre la seva edició del 16 de maig amb la fotografia dels futbolistes al vestidor celebrant el cant de victòria i el text Barça campeón. Al peu de la seva primera plana, destaca la rua de celebració que el club blaugrana va anunciar per a aquest divendres (18:0 hores), a banda de la festa massiva que va tenir lloc minuts després del partit a Canaletes.

'Sport'
El diari Sport ha escollit una fotografia de la celebració del gol que representa amb molta precisió el derbi contra l'Espanyol, i és que, en la celebració del golàs de Lamine Yamal, els seus companys l'agafen i, en la fotografia, apareix alçat per sobre de la resta. Però a banda de la perla del Barça en la foto, el diari opta per destacar la figura de Hansi Flick, del qui subratlla "la primera" Lliga. A més a més, a banda d'explicar el golàs de Lamine Yamal i el de la tranquil·litat de Fermín, també dedica un espai a l'atropellament massiu que va tenir lloc abans del partit als voltants de l'estadi espanyolista.

La premsa merengue, absolutament rendida a la figura de Lamine Yamal
'As'
Pel que fa a la premsa merengue, es mostra absolutament rendida a Lamine Yamal. Del diari As hi ha molt a destacar. Primerament, perquè la fotografia que dona color a la portada de la seva edició del 16 de maig és Lamine Yamal, de nou en braços dels seus companys. En segon lloc, perquè el titular és 'La Lliga de Lamine'. I a banda dels actors principals de la primera plana, un subtítol que l'introdueix com 'la jove estrella', destaca el seu gol i assistència.
I en el peu de la portada, destaca tres notícies paral·leles. Dues d'elles són la derrota de l'Atlètic de Madrid contra l'Osasuna i els avenços de Carlos Alcaraz a Roma, mentre que l'altre, molt significativa, és que 'Mbappé apunta a Bota d'Or'. Clarament, la dosi merengue que la seva edició del 16 de maig 2025 necessitava en la seva primera pàgina, però una notícia molt significativa en vista que, pel que fa a la Pilota d'Or, sembla acceptar-se que un candidat s'està alçant per sobre de la resta.

'Marca'
El diari Marca també assenyala directament a Lamine Yamal. En aquest cas, la fotografia d'obertura és ell sol, acompanyada del titular 'Lamine canta la victòria'. A banda de destacar també el gol i assistència del de Rocafonda, atorga un petit text a la celebració tallada per l'Espanyol, pels aspersors i pel propi Flick, que va voler evitar episodis semblants als de 2023. I a la part inferior del diari, la dosi merengue, en aquest cas, és l'anunciament del lateral esquerre que el Reial Madrid hauria escollit per lluitar la pròxima Lliga.

Les portades internacionals no recorden el Barça
'L'Équipe'
Pel que fa a les portades internacionals, començant per L'Équipe, no destaca res del Barça. Tot i la proximitat i la magnitud de la gesta, el rotatiu francès obre amb el comiat d'Alexandre Lacazette de l'Olympique de Lió. El Barça, ni en petit. Potser, però, té alguna cosa a veure amb l'eclipse a Kylian Mbappé, que ha completat la seva primera temporada vestit de blanc, precisament, en blanc.

'La Gazzetta dello Sport'
Pel que fa a La Gazzetta dello Sport, dedica la seva primera plana al Bolonia. Aquest cop, però, ho fa de manera justificada, ja que l'entitat bolonyesa va coronar-se aquest dijous campió de la Coppa Itàlia, tocant metall, d'aquesta manera, per primer cop en 51 anys.
