Espectacular debut del Barça a la Lliga. El conjunt blaugrana ha golejat l’Elx per 0-5 en una actuació molt convincent i no ha donat cap opció als locals. La majoria de les notes són molt positives, amb grans actuacions individuals, tot i que també hi ha hagut dues cares més negatives.
L'1x1 del Barça contra l'Elx
Titulars

Joan Garcia ha tingut poca feina, però ha respost quan ha estat necessari. El porter blaugrana ha estat atent durant tot el partit i ha protagonitzat una gran intervenció al minut 70, quan ha aturat un mà a mà. Una aturada de mèrit que ha evitat el gol del conjunt il·licità.

Eric Garcia ha fet un bon partit, com ja és habitual en ell. De lateral dret ha estat sòlid tant amb pilota com en defensa, ben posicionat i atent en tot moment. A més, ha estat providencial en alguna acció defensiva, corregint amb encert i evitant situacions de perill.

Christensen ha tornat a la titularitat i ho ha fet amb solvència. No ha comès cap error greu, ha estat ben posicionat i ha controlat amb seguretat la línia defensiva. Una actuació sòlida que li ha de servir per anar guanyant minuts i confiança a mesura que avanci la temporada.

Gerard Martín ha fet un gran partit. Molt bé amb pilota i impecable en les accions defensives, ha estat segur en la sortida de pilota i molt contundent quan ha calgut. Segurament ha estat el millor defensa del Barça i ha tornat a demostrar el gran nivell que ja va oferir la temporada passada.

Xavi Espart no deixa de demostrar per què agrada tant a Flick. Avui, com a lateral esquerre, ha ofert un bon nivell tant amb pilota com sense. De fet, el penal que ha acabat en el gol del Barça arriba després d’una gran pressió seva. I, per arrodonir-ho, ha assistit a Fermín en el 0-5.

Bernal ha fet un partit espectacular. Immens al mig del camp, ha donat ritme i ordre al joc del Barça i ha estat clau en la recuperació de pilotes, sempre ben col·locat i atent en defensa. Una actuació de molt nivell que el situa entre els millors del conjunt blaugrana.

Gavi tampoc estava fent un gran partit. Molt intens en defensa i recuperant pilotes, però amb poca precisió amb la pilota. El problema ha arribat al final de la primera part, quan ha hagut de demanar el canvi per unes molèsties. Caldrà esperar les proves mèdiques per saber quin és l’abast d’aquestes.

Fermín ha anat de menys a més. Després d’una primera part discreta, a la segona ha fet un pas endavant i ha estat molt més participatiu. Ha aprofitat un regal de Gordon per marcar el quart gol i, posteriorment, ha culminat una gran jugada personal per fer el cinquè i completar el seu doblet. Un final de partit espectacular que l’ha convertit en un dels grans protagonistes.

Lamine Yamal no ha tingut el seu millor partit. Sí que ha deixat una passada de geni que ha deixat Raphinha sol davant del porter, però més enllà d’aquesta acció ha estat força discret i poc participatiu. Ha estat substituït a la segona part i encara necessita recuperar ritme competitiu per tornar a oferir la seva millor versió.

Raphinha ha actuat de davanter centre i ha ofert una actuació estel·lar. Ha marcat dos gols, ha donat una assistència i ha estat una solució constant en els atacs del Barça. Un autèntic maldecap per a la defensa de l’Elx durant tot el partit i, sens dubte, el millor jugador del partit.

Adeyemi també ha anat de menys a més. No ha estat especialment encertat durant els primers minuts, però ha aparegut al tram final de la primera meitat per marcar el 0-2. A la segona part ha fet un pas endavant i ha explotat la seva gran velocitat. Amb les seves acceleracions, ha generat molts problemes a la defensa de l’Elx.
Suplents

Pedri ha entrat per Gavi i, tot i no estar encara al 100 % físicament, ha aportat ordre, equilibri i calma al mig del camp. Sempre que ha entrat en contacte amb la pilota ha donat sentit al joc i ha ajudat el Barça a controlar el partit.

Olmo ha entrat a la segona part i no ha tingut gaire protagonisme. Ha deixat algun detall de qualitat, però també ha comès alguna errada poc habitual en ell. Una actuació discreta, sense acabar de trobar el seu lloc en el joc del Barça.

Gordon ha entrat i ha demostrat ràpidament les seves grans virtuts. Ha assistit Raphinha en el 0-3 i, posteriorment, ha aprofitat una gran acció per deixar-li el gol fet a Fermín en el 0-4. Debut amb dues assistències i una actuació molt destacada: no està gens malament.

Koundé sembla haver perdut el lloc al lateral dret. Ha entrat quan faltaven només deu minuts i pràcticament no ha tingut protagonisme.

Cancelo també ha entrat quan faltaven deu minuts i no ha tingut gaire protagonisme en el joc. Amb el partit ja decidit, ha tingut poca participació.