Mercedes està un o dos passos per davant de la resta d'escuderies en aquest inici de temporada de Fórmula 1. I l'equip alemany ho ha tornat a demostrar aquest divendres al Circuit de Catalunya, en els entrenaments lliures del Gran Premi de Barcelona - Catalunya, en els quals han rodat més ràpid que la resta.
La nota negativa han tornat a ser els pilots espanyols, ja que tant Carlos Sainz com, sobretot, Fernando Alonso, han aconseguit temps molt discrets, per certificar que estan lluny de la zona alta, especialment l'asturià i el seu Aston Martin.
That was very close! 😮
— Formula 1 (@F1) June 12, 2026
Perez and Hadjar almost collide rounding Turn 4 🤏#F1 #BarcelonaGP pic.twitter.com/JWdlohLfmz
Russell, el més ràpid davant l'absència d'Antonelli
La primera sessió, sota un sol abrasador, ha estat curiosa, ja que han coincidit un total de sis rookies en pista, ja que Antonelli, Norris, Albon, Hadjar, Hamilton i Checo Pérez no han sortit a pista, i en el seu lloc ho han fet Dino Beganovic (Ferrari), Colton Herta (Cadillac), Ayumu Iwasa (Red Bull), Frederik Vesti (Mercedes), Luke Browning (Williams) i Leo Fornaroli (McLaren).
Sense Antonelli en pista, el gran triomfador ha estat el seu company d'equip, George Russell, que ha volat amb el seu Mercedes pel traçat de Montmeló. Per darrere del britànic han rodat Piastri, Leclerc i Verstappen. Fernando Alonso, per la seva banda, ha estat el 18è de la tanda, a gairebé 4 segons de la volta de Russell, cosa que demostra el mal desenvolupament que està tenint Aston Martin. Carlos Sainz, per la seva banda, ha estat el 13è, a 2 segons del pilot de Mercedes.
Steady, Carlos 😮#F1 #BarcelonaGP pic.twitter.com/UhzFwWLfrx
— Formula 1 (@F1) June 12, 2026
Lando Norris aconsegueix colar-se a la festa de Mercedes
En la segona pràctica del dia, ja amb tots els pilots titulars sobre l'asfalt, Lando Norris ha estat capaç de colar-se a la festa de Mercedes, signant la millor volta, encara que amb una diferència de només 0,009 respecte a Russell. El tercer ha estat Piastri, per certificar que els McLaren roden bé sota la calor, seguit de Leclerc i d'Antonelli, que s'ha queixat de l'ajust del pedal del fre després de sortir-se en la volta 10.
La nota negativa ha tornat a ser Aston Martin, ja que Fernando Alonso i Lance Stroll han finalitzat en les 2 últimes posicions, per certificar que els avenços continuen sent insuficients per ser mínimament competitius. "És dur, però ho esperàvem. Aquest és un dels circuits en els quals patirem de veritat, hem estat gairebé a quatre segons en cada sessió i no és una sorpresa. No serà millor dissabte, és on som i és el que hi ha. Intentem fer-ho el millor possible, executar bé les operacions en pista per quan tinguem un cotxe millor", ha explicat Mike Krack, responsable de pista d'Aston Martin.