Cop de puny al Mundial de Lando Norris. El britànic, en una cursa impecable per als seus interessos, s’ha imposat al GP de Mèxic. Aquesta victòria, sumada a la cinquena posició del seu company d’equip, Oscar Piastri, li ha permès situar-se com a nou líder del campionat, tot i que només per 1 punt. Charles Leclerc, malgrat la pressió final de Max Verstappen, ha acabat segon, mentre que l’holandès, que continua lluitant pel títol, ha completat el podi en tercera posició. Només resten quatre carreres i dos esprints, i el Mundial està més viu que mai: un sol punt separa els dos primers, amb Verstappen a 36 punts del nou líder.

Lando Norris, molt dominador des del començament

El cap de setmana havia començat amb Lando Norris aconseguint la pole. Un resultat destacable, no només per sortir primer, sinó també perquè el seu company d’equip i líder del Mundial en aquell moment, Oscar Piastri, només aconseguia la setena posició. Tampoc Max Verstappen, tercer al Mundial, no podia celebrar gaire: només sortia cinquè.

La sortida ha estat perfecta per a Norris. Ha arrencat netament, amb Leclerc i Hamilton just darrere, mentre Verstappen ha guanyat una posició i s’ha col·locat quart. Mentrestant, Piastri ha perdut dues posicions i ha caigut novè. La cursa ha començat moguda: Russell ha tingut problemes i l’incident entre Hamilton i Verstappen ha acabat amb una sanció de 10 segons per al pilot de Ferrari, però tot això no ha eclipsat el protagonisme al veritable beneficiat: Lando Norris. El britànic, molt sòlid en tot moment i sense cometre errors, ja ha aconseguit una renda de 14 segons sobre Leclerc a la volta 30.

Victòria de Norris i nou líder del Mundial

La cursa ha seguit el seu curs sense gaires sorpreses. Lando Norris, en tot moment, ha mantingut el lideratge amb molta eficiència, gestionant perfectament els seus pneumàtics i obrint un marge còmode sobre Charles Leclerc, que ha perdut temps després de la seva parada prematura. Max Verstappen, per la seva part, ha començat a recuperar ritme després del canvi a pneumàtic tou, mostrant-se cada cop més ràpid i convertint-se en una amenaça per als rivals.

A falta de 20 voltes, s’ha donat una situació peculiar: els dos primers, Norris i Leclerc, rodaven amb pneumàtics mitjans, mentre que tots els seus competidors ho feien amb tous, molt més ràpids, però encara lluny dels líders. Piastri, intentant minimitzar els danys, ha aconseguit avançar Russell i ha acabat cinquè. Oliver Bearman, després d’una gran cursa, ha finalitzat quart. Verstappen, perjudicat per un virtual safety car en els últims moments, no ha pogut superar Leclerc i ha conclòs tercer, amb el monegasc segon. Piastri, per la seva banda, s'ha coronat després d'una cursa molt còmoda per a ell.

Una cursa per oblidar de Sainz i Alonso

Carlos Sainz, que sortia dotzè, ha tingut una cursa molt complicada. Ha hagut de complir una sanció de cinc segons, que l’ha fet perdre posicions, i la gestió dels pneumàtics no li ha permès recuperar el ritme que s’esperava. Tot i els esforços per avançar rivals i aprofitar els moments de DRS, ha quedat lluny de les posicions capdavanteres, patint constants canvis de ritme i dificultats per mantenir la consistència. Un drive-through l'ha acabat de condemnar i a falta de dues voltes ha acabat abandonant.

Fernando Alonso, per la seva banda, ha tingut encara més problemes. Ha hagut d’entrar a boxes per un canvi de pneumàtic sense poder aprofitar-lo per guanyar posicions, i finalment s’ha hagut de retirar per problemes al cotxe, sumant el cinquè abandonament a la seva temporada. La seva cursa ha estat marcada per una falta de sort que l’ha deixat fora de la lluita, evidenciant el dia negre que ha tingut en aquest Gran Premi.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!