Al món de la F1, es parla de Silly Season quan la temporada s'endinsa en la seva aturada estival, però, realment, la rumorologia sobre possible moviment als boxs és cosa de tota la temporada. Durant la present campanya, el pilot que més portades ha copat és Carlos Sainz, i és que, encara que el madrileny estigui culminant un bon any i a falta de dues carreres estigui 22 punts per sobre del seu company d'equipCharles Leclerc, el desenvolupament de la present campanya al box de Ferrari no ha estat fàcil.

Sainz, menys en acabar el cap de setmana de Bèlgica, ha estat sempre el primer representant de la marca del Cavallino al Mundial de Pilots. No obstant això, al mateix circuit d'Spa, a Àustria i, sobretot, amb l'undercut d'Hongria, des del garatge vermell s'han gestionat moltes carreres en favor de Leclerc, com si fos el monegasc el primer pilot de l'escuderia. És difícil encertar quan aquest tarannà va canviar, però si una cosa es pot assegurar és que l'espanyol ha lluitat molt més el caixet que té avui que no pas el monegasc.

Carlos Sainz lidera GP Singapur / Foto: EFE
Carlos Sainz, liderant el el GP de Singapur en la sortida / Foto: EFE

Carlos Sainz, renovació pràcticament segellada

El cas és que el temps ha acabat donant la raó a un Sainz que, a banda de tres podis ― un d'ells a l'esglaó més alt ― en aquest segon tram de temporada, està per davant del seu company d'equip a punt d'acabar la temporada. Cal dir que un abandonament molt desafortunat va enviar en orris la carrera de Leclerc a Interlagos, però, en haver abandonat també George Russell, Sainz va ser qui va posar-se Ferrari a l'esquena i servir-li a l'equip per retallar-li punts a Mercedes al Mundial.

Evidentment, són circumstàncies i aquestes poden canviar radicalment del dia a la nit. Si no, que li ho preguntin a Aston Martin. Sigui com sigui, el '55' està demostrant un rendiment molt sòlid i molt més fiable que en el passat, sent aquesta una de les claus que tenen la seva renovació pràcticament segellada. Molt s'havia parlat d'un possible divorci entre Carlos i Ferrari en acabar el seu vincle l'any 2024, però ara amb la rúbrica en girant la cantonada, només podria passar una cosa que trenqui l'imminent entesa.

El cas és que un dels pilots que agrada molt a la cúpula 'ferrarista' és Lando Norris, actualment a McLaren, rendint a un nivell excels i sent l'única preocupació, si així es pot catalogar, de Max Verstappen en aquest tram final de temporada. Actualment, el monoplaça taronja sembla una passa per davant dels Ferrari i dels Mercedes, i és precisament per aquest motiu que la decisió de Norris no està clara.

F1 Lando Norris GP Silverstone / Foto: EFE
Lando Norris, durant el GP de Silverstone / Foto: EFE

Silverstone, el punt d'inflexió

Des del GP de la Gran Bretanya, els McLaren estan a un altre nivell. Van passar de ser el cinquè cotxe pel que fa a prestacions al segon. Per aquesta raó, i en vista de com de malament van començar la temporada, Norris no tindria clar si avui li convé donar el sí a Ferrari, tot i que és un escuderia que en termes històrics està molt per sobre que qualsevol.