Max Verstappen guanya al GP del Brasil i Fernando Alonso torna al podi per 53 mil·lèsimes. Aquesta ha estat la diferència que ha designat que un graó del podi torni a dur el nom de l'espanyol d'Aston Martin després d'un final històric amb Checo Pérez.

Un problema hidràulic envia Leclerc al mur en la volta de formació

L'extraordinària circumstància del temporal de divendres deixava una graella d'allò més atractiva, sent sobretot els Aston Martin la sorpresa més gran, partint des de la 3a plaça en el cas de Lance Stroll i des de la 4a en el cas d'Alonso. No obstant això, la sorpresa majúscula de Charles Leclerc durant la volta de formació encara propiciaria un escenari més favorable pels companys d'equip de la granota verda. El monegasc sortia des de la segona posició, però un problema hidràulic enviaria el seu cotxe al mur, obligant-lo a abandonar abans inclús de començar la carrera.

Així doncs, Verstappen es quedaria sol en primera línia i fora del perill més immediat, però els Aston Martin, que partien des de la segona línia, seria qui sortirien malament i es convertirien en les preses de Norris i de Hamilton. Els dos compatriotes anglesos, després d'uns primers metres brillants, canviarien la seva 5a i 6a posició inicial per la 2a i la 3a. Sigui com sigui, i tot i que molts noms es barrejarien respecte a la graella inicial, una bandera vermella aturaria la carrera segons després de començar-la per l'accident entre Alexander Albon Kevin Magnussen i tornaria a enviar els protagonistes encara vius a la graella.

En aquesta nova sortida, els primers metres d'Alonso tampoc serien brillants, però després que Hamilton ataqués Norris i es passés de frenada, l'asturià trauria profit de la mala sortida de l'anglès de la S de Senna per tirar-li el cotxe a l'interior de la corba 3 i recuperar la seva 3a plaça inicial.

Fernando Alonso manté a ratlla Checo Pérez per 4,45 metres

Amb Leclerc fora del podi virtual, els Mercedes amb seriosos problemes de degradació i amb els dos primers llocs indiscutiblement propietat de Lando Norris i de Max Verstappen, la lluita pel tercer graó del podi ha tingut com a protagonistes Fernando Alonso i Checo Pérez.

L'espanyol ha pogut mantenir a ratlla el mexicà gestionant pneumàtics en el seu segon stint i mantenint-lo fora de la zona de DRS, però després de l'aturada, ambdós amb els tous, a Fernando no li ha servit la mateixa tàctica i la pressió de Pérez, ja amb DRS, ha començat a ser asfixiant. No obstant això, si aquest cop la gestió de gomes no li ha servit, Fernando Alonso s'ha vist obligat a tirar de màgia.

Cal recordar que quan ambdós pilots han entrat a boxes, era Fernando Alonso qui tenia les de guanyar perquè el joc de tous que anava a calçar era nou i el que tenia Checo Pérez a la recambra era utilitzat. Així doncs, el que ha fet Fernando és aguantar com ha pogut les embranzides més salvatges d'un Pérez que venia volant, però Alonso tenia guardat una mica de goma, una mica de ritme, una mica de màgia, per guanyar-li la partida a Pérez.

328 km/h el mexicà i a 302 km/h l'espanyol, han estat només 4,45 metres els que han separat Fernando Alonso de Checo Pérez en una photo-finish històrica. Mentrestant, també tremendament meritori, però eclipsat per la bogeria dels darreres instants d'Alonso, ha estat el 5è lloc final de Lance Stroll, completant així un cap de setmana brillant d'Aston Martin. Unes bones notícies que s'esperaven amb candeletes.