El Barça i el Manchester City són dos dels clubs que més s'estan movent de cara al mercat hivernal que començarà de forma oficial el pròxim 1 de gener. Evidentment, encara no han tancat cap moviment, però les secretaries tècniques de tots dos equips estan ja explorant diferents opcions. El club barceloní busca un central que pugui suplir la baixa d'Andreas Christensen, lesionat de llarga durada durant un entrenament de la setmana passada, mentre que Pep Guardiola només té un nom entre cella i cella: Antoine Semenyo.
Natahan Aké, una opció interessant per al Barça
En aquest sentit, en les últimes hores ha sorgit un nou rumor que relaciona ambdós clubs. I és que, segons ha informat Ekrem Konur, periodista especialitzat en el mercat de fitxatges, el Barça valora seriosament començar les negociacions per intentar incorporar Natahan Aké, central del Manchester City que no entra en els plans de Guardiola. Aké seria un perfil ideal per a l'equip de Hansi Flick: esquerrà, amb bona sortida de pilota, experiència en equips de primer nivell i, el més important de tot, havent absorbit les idees de Guardiola durant molts anys.
🚨🆕 #Barcelona 🇳🇱
— Ekrem KONUR (@Ekremkonur) December 26, 2025
Barcelona could move for Nathan Aké on loan in January!
📌 Man City open to sale.
👀 Bournemouth, Crystal Palace, Fulham & West Ham also interested.
💰 Decision on the 30-year-old Dutch CB to be made in January. pic.twitter.com/6fKykyopUw
A més, Aké estaria interessat a sortir i recalar al Barça per poder sumar minuts de cara a guanyar-se la confiança de Ronald Koeman i aspirar a ser titular durant el pròxim Mundial amb la selecció dels Països Baixos. Per tant, hi ha molts ingredients per pensar que podria ser un moviment factible. El punt més complicat seria l'acord entre els dos clubs, ja que, en un principi, el Manchester City vol un traspàs a títol definitiu per poder afrontar amb més garanties el desemborsament per Semenyo, mentre que el club català preferiria una cessió.
Les alternatives del Barça per a l'eix de la defensa
Davant aquesta situació, el Barça té també altres opcions al radar que podrien ser més factibles, tot i que no encaixen tan bé com Aké. Otamendi, Stefan de Vrij o Marcos Senesi són alguns dels noms que més han sonat en els darrers dies.
🧐 ¡EL BARÇA DEFINE EL PERFIL DE CENTRAL!
— Post United (@postunited) December 24, 2025
✅ Lo ideal sería un central que juegue por la izquierda, con experiencia, liderazgo y fácil adaptación
👀 Otamendi, De Vrij o Senesi entre los candidatos a bajo coste
ℹ️ Mundo Deportivo pic.twitter.com/YE91fJdWeA
Tots tres futbolistes compleixen amb els requisits que busca la secretaria tècnica liderada per Deco: jugadors amb experiència que podrien recalar al Barça durant el pròxim mes de gener sigui com a cedits o amb un cost de traspàs molt limitat. El càsting per al central culer continua avançant. S'espera que la decisió final arribi en els pròxims dies.