Nico Williams no vol acomiadar-se encara del Mundial. L'extrem de l'Athletic va patir una nova lesió muscular a l'adductor dret contra l'Uruguai i la seva continuïtat semblava pràcticament descartada per al que queda de torneig. No obstant això, el jugador està disposat a accelerar la recuperació si Espanya supera Àustria i avança cap a les rondes decisives del torneig.
La decisió trenca el pla més conservador traçat al voltant del seu estat físic. Després d'una temporada marcada per la pubàlgia i diversos problemes musculars, l'Athletic volia que Nico evités riscos, completés una recuperació neta i arribés al pròxim curs en plenes facultats. El futbolista, en canvi, sent que encara pot ajudar la selecció.
Lamine Yamal influeix en el seu desig de tornar
Nico sap que la seva societat amb Lamine Yamal continua sent una de les armes més perilloses d'Espanya. Ambdós aporten velocitat, desbordament i amplitud, qualitats que l'equip ha trobat a faltar quan algun no ha estat disponible. Compartir novament l'atac en una eliminatòria important representa una motivació enorme per al jugador.

El problema és que forçar ara pot tenir conseqüències. La lesió va arribar després de tornar amb minuts molt controlats i després d'una entrada dura davant l'Uruguai. Els serveis mèdics mantenen prudència perquè una recaiguda més greu podria apartar-lo durant setmanes i condicionar també l'inici de la temporada amb l'Athletic.
L'avanç d'Espanya pot canviar el calendari
Nico no estarà disponible davant Àustria, però la possibilitat de reaparèixer més endavant dependrà de l'evolució i del recorregut d'Espanya. Si l'equip assoleix vuitens, quarts o semifinals, l'extrem vol sotmetre's a noves proves i valorar una tornada abans d'hora, encara que sigui per participar durant pocs minuts des de la banqueta.
La realitat és que ni Nico ni la Federació han confirmat públicament que hagi d'incomplir un acord formal amb l'Athletic. Sí que existeix una tensió evident entre la prudència que exigeix el seu historial físic i el seu desig de continuar competint. De la Fuente tampoc vol perdre definitivament el seu únic extrem esquerre natural, especialment després de les lesions de Yeremy Pino i Víctor Muñoz durant aquest campionat mundialista tan exigent. El jugador vol estar al costat de Lamine quan arribin els partits grans, però qualsevol retorn haurà de comptar amb autorització mèdica. Espanya pot necessitar-lo, encara que arriscar la seva salut per accelerar uns dies seria una decisió massa perillosa.