Partit històric de 4 hores i 49 minuts a la pista central de Flushing Meadows. Rafa Nadal i Dominic Thiem han protagonitzat cinc sets que quedaran escrits als llibres del US Open per aconseguir un lloc per a les semifinals de l'últim Grand Slam de la temporada. I el vencedor ha estat el manacorí 0-6, 6-4, 7-5, 6(4)-7 i 7-6(5), que jugarà una de les semifinals contra Juan Martín Del Potro.
El vigent campió del US Open i número u del rànquing ATP ha afrontat un complicat duel contra el novè favorit, que l'ha escombrat en el primer set. Pressió, força i determinació en els tie breaks, Nadal ha tornat a ficar-se dins del partit i ha acabat donant-li la volta a un partit que se li havia posat molt coll amunt.
Thiem ha començat dominant, però Nadal ha plantat cara. Del duel tàctic s'ha acabat passant al duel físic, i en aquesta vessant no hi ha ningú que guanyi el tennista de Manacor.
On my way back to the hotel now. Amazing match against a great player and great guy! And thanks #newyork for the amazing atmosphere and support @usopen pic.twitter.com/DuT2N9YcPg
— Rafa Nadal (@RafaelNadal) 5 de septiembre de 2018
Nadal finalment ha triomfat sobre l'austríac i ha conclòs un partit tancat cap a les dues de la matinada. S'ha convertit també en el partit més llarg de tot el torneig, per davant d'un altre protagonitzat pel mateix Nadal, de 4 hores i 23 minuts, davant de Karen Khachanov.