Modric, Yusupov, Neuer, Darida i Tahith Chong són cinc dels jugadors que en les pròximes setmanes disputaran el Mundial dels Estats Units, Mèxic i el Canadà. I tots ells comparteixen una gran curiositat: van néixer en estats que ja no existeixen i molt probablement ja no seran en el pròxim Mundial, el del 2030. Es tracta de Iugoslàvia, l'URSS, la República Federal Alemanya, Txecoslovàquia i les Antilles Neerlandeses, cinc seleccions que diran adeu per sempre als mundials.
Iugoslàvia, Txecoslovàquia i l'Alemanya Federal s'acomiaden dels Mundials
A mitjans dels 90, Europa va patir un dels conflictes bèl·lics més sanguinaris i dolorosos dels últims temps, la Guerra dels Balcans, que va suposar la partició de Iugoslàvia en diversos estats. En aquest Mundial hi participen dos d'ells, Croàcia i Bòsnia, i en les seves files encara queden jugadors que van néixer abans de la independència dels seus nous països, per la qual cosa van néixer a Iugoslàvia. Es tracta de Modric, Perisic, Kramaric, Budimir, Mitrovic (Croàcia) i Dzeko (Bòsnia).

I un cas semblant ocorre a la República Txeca i a Alemanya, on encara queden, encara que pocs, jugadors que van néixer en les antigues Txecoslovàquia i Alemanya Federal, abans que el primer es dividís en la República Txeca i la República Eslovaca i el segon s'unifiqués amb l'RDA per formar l'actual Alemanya. En el primer cas hi ha Vladimir Coufal, Jaroslav Zeleny i Vladimir Darida, mentre que en el segon apareixen Manuel Neuer i Oliver Baumann com els últims nascuts amb Alemanya encara dividida en dos.
De l'URSS a les Antilles Neerlandeses, de l'Uzbekistan a Curaçao
I encara més curiosos són els casos dels jugadors que van néixer en l'antiga URSS i en les Antilles Neerlandeses. En el primer cas apareixen els jugadors de l'Uzbekistan, que debuta en un Mundial de futbol. I és que els uzbeks Utkir Yusupov i Farrukh Sayfiev van néixer quan l'Uzbekistan encara formava part de la Unió Soviètica.

El cas més estrany és el de Tahith Chong, jugador del Sheffield United. El davanter és l'únic futbolista de la selecció de Curaçao que va néixer a Curaçao, a Willemstad, ja que la resta de jugadors tenen la doble nacionalitat. I quan Chong va veure la llum, Curaçao formava part de les Antilles Neerlandeses, al Carib, juntament amb Aruba, Sant Martí, Bonaire, Saba i Sant Eustaqui. El 2010, les Antilles Neerlandeses es van dissoldre i ara, 16 anys després, Tahith Chong serà el seu únic representant en un Mundial de futbol.