Lucien Müller, exfutbolista del Barça i del Reial Madrid, i exentrenador d'equips com el Castelló, el Burgos, el Saragossa o el Mallorca, ha mort a 91 anys. Migcampista francès nascut a la localitat de Bischwiller el 3 de setembre de 1934, va destacar als anys 60, sobretot en l'aleshores gran equip francès Stade de Reims, doble guanyador de la lliga francesa els anys 1960 i 1962.
Lucien Müller, figura del futbol dels 60
Müller, que va desenvolupar la major part de la seva carrera, sobretot com a entrenador, a Espanya, va passar pel Barça i el Reial Madrid en dues etapes de tres anys. Amb l'equip blanc, on primer va arribar, va guanyar la Lliga del 1963, 1964 i 1965; i amb el blaugrana, la Copa de Fires del 1966 i la Copa del 1968.
Va tornar a l'Stade de Reims per a una segona etapa i en aquest club es va retirar, per posteriorment donar inici a la seva trajectòria com a tècnic. Va començar entrenant el Castelló durant quatre temporades i després va passar pel Burgos, el Saragossa, el Barça i el Mallorca. Fora d'Espanya només va entrenar el Mònaco, durant tres temporades, club amb el qual va guanyar la Copa de França el 1985. Va tornar a Espanya per retirar-se definitivament al Castelló el 1992.
🖤 Le Stade de Reims a appris avec tristesse la disparition de Lucien Muller, véritable Légende du Club, comptant 201 matchs et 31 buts en Rouge & Blanc.
— Stade de Reims (@StadeDeReims) January 20, 2026
Joueur marquant des années fastes du Club, celui que l'on surnommait "Le Petit Kopa" avait notamment été sacré Champion de… pic.twitter.com/WfZI6HtrHR
El condol del Barça i del Reial Madrid
"El FC Barcelona expressa el seu més sentit condol per la mort de Lucien Muller, que fou jugador del Club durant tres anys i entrenador la temporada 1978/79. Descansi en pau", diu el Barça en el missatge publicat a les xarxes socials. El francès va arribar al club blaugrana el 1965 procedent del Reial Madrid, i va jugar 125 partits i va anotar cinc gols en tres temporades com a culer. Ja com a entrenador va aterrar a can Barça a la temporada 1978/79, però no va tenir tanta sort i va ser substituït abans d'acabar el curs pel seu segon, Joaquim Rifé.
El FC Barcelona expressa el seu més sentit condol per la mort de Lucien Muller, que fou jugador del Club durant tres anys i entrenador la temporada 1978/79. Descansi en pau.
— FC Barcelona (@FCBarcelona_cat) January 20, 2026
ℹ️ https://t.co/E6QT7pYR8i pic.twitter.com/HPBhjiybEv
El Reial Madrid també ha donat el condol per la mort del seu exjugador, detallant que Lucien Müller va defensar la samarreta del Reial Madrid en 92 partits durant tres temporades.
Comunicado Oficial: fallecimiento de Lucien Muller.
— Real Madrid C.F. (@realmadrid) January 20, 2026
Va aconseguir diversos títols com a futbolista i un més com a entrenador en una llarga carrera al futbol, sobretot arrelat a Espanya. Un migcampista que va marcar una època a França, selecció amb la qual va ser internacional, i va ser anomenat com el Petit Kopa.