Vuit anys és el temps que ha trigat McLaren a confirmar el que era un secret de domini públic, i és que van boicotejar Fernando Alonso en el seu moment, i no li van donar un cotxe competitiu. Això va provocar que la relació entre ambdues parts acabés sent desastrosa, especialment, després del que ja havia succeït el 2007, la primera etapa del pilot asturià a l'escuderia britànica, i on no va rebre cap ajuda, i va ser perjudicat per beneficiar Lewis Hamilton, el seu company de box.
Però, en aquest cas, Zak Brown ha volgut analitzar tot el que va succeir durant l'etapa de ‘Magic’ a l'escuderia de Woking, i que va fer que acabés abandonant la Fórmula 1 temporalment, per prendre's un descans, abans de tornar de la mà d'Alpine. Perquè el ‘14’ va acabar fart de no tenir un cotxe fiable, i d'haver de fer el ridícul en tots els Grans Premis, amb tota mena de problemes mecànics, i d'errors que semblaven infantils.
“El pilot amb més concentració que he vist és Fernando Alonso. Mai no està fora de la pista. Em penedeixo de no haver-li donat un bon cotxe. Ningú sabia quin camí seguir. El patrocini i la moral estaven pel terra. Estàvem perdent 125 milions de lliures a l'any. Tothom deia que estàvem acabats. Érem a poques setmanes de no poder pagar les nòmines”, va reconèixer recentment el director executiu de McLaren.
En el seu moment, va intentar defensar l'orgull i la feina que feien a McLaren, i assegurava que les queixes d'Alonso no tenien fonament, i que tan sols eren una manera de justificar-se per evadir les crítiques pels seus discrets resultats. Ara, en canvi, ha admès que el cotxe no estava a l'altura, i que era dels pitjors del paddock. Per sort, aquests problemes han quedat molt enrere, i ara són el millor equip, com demostra el campionat de constructors que han conquerit en les dues últimes campanyes.
I també són molt a prop de guanyar el trofeu de la Fórmula 1, de la mà de Lando Norris, líder en solitari en la classificació general de pilots, mentre que Oscar Piastri és tercer.
Alonso també va assenyalar Honda com a responsable
Alonso va atacar durament McLaren durant la seva última etapa allà, però Brown no va ser l'únic que va haver de suportar les crítiques. Perquè també va afirmar que els motors Honda no eren fiables, i les seves prestacions estaven molt lluny de ser les esperades.
Casualitats del destí, l'actual equip de Fernando, Aston Martin, passarà a utilitzar els motors japonesos a partir del 2026, abandonant els Mercedes.
