La temporada de Red Bull en aquesta nova campanya del mundial de Fórmula 1 està sent excelsa. La marca austríaca compta tots els seus grans premis amb victòries gràcies a un Max Verstappen que es continua passejant pels circuits de la Fórmula 1. En el Gran Premi d'Espanya, en el circuit de Barcelona-Catalunya, el mític Montmeló, va tornar a liderar la cursa de principi a final, sense veure perillar en cap moment la seva primera posició. L'escuderia de la beguda energètica és líder en el mundial de constructors i no hi haurà ningú que pugui discutir-los aquest lloc.

Tanmateix, el company de Verstappen a l'equip, Sergio 'Checo' Pérez, està sembrant molts dubtes, que ja sobrevolen sobre el box de Red Bull. El mexicà va començar amb bon peu, compartint podi amb el neerlandès, fins i tot en dos grans premis va ser capaç d'arrabassar-li a Mad Max la primera posició per acabar guanyant la cursa. Això no obstant, d'un temps ençà, Checo està decebent amb el seu rendiment, i a la marca austríaca s'estan plantejant deixar-lo sense seient.

Checo Pérez i Max Verstappen es xoquen la mà / Foto: Europa Press - Antonin Vincent

El rendiment de Checo, enfada Red Bull

Des del Gran Premi de Mònaco, el pilot de 33 anys sembla haver-se desconnectat. Així com Verstappen continua sotmetent als seus rivals, sense deixar-los ni un sol respir ni una petita escletxa per la qual colar-se, Pérez ve cometent una sèrie d'errors impropis d'un pilot de Red Bull.

A Barcelona, es va quedar fora de la Q3, partint des d'una onzena posició en cursa que el va obligar a remuntar, fins a situar-se en quarta posició, que li va deixar sense podi, un fet que no ha agradat res a l'escuderia, que no volen deixar de trepitjar els calaixos més alts.

Checo Pérez celebrant un podi en el Gran Premi de Miami / Foto: Europa Press

Helmut Marko, assessor de Red Bull, ja li ha donat el primer toc d'atenció: "Amb Sergio les coses no han anat bé des de Montecarlo. Necessita concentrar-se'n més en les curses, no en el títol. Durant tot el cap de setmana ja era entre tres i cinc dècimes més lent que Verstappen", va assegurar.

Daniel Ricciardo, per deixar sense seient Checo

I en Red Bull no esperen ningú i aquesta situació posa Pérez caminant sota la corda fluixa. Després dels errors comesos pel mexicà, sobretot a Montecarlo on va provar tots els murs del circuit, és impossible que no creixin els rumors sobre un canvi de pilots a l'escuderia.

Daniel Ricciardo celebrant un podi en Montecarlo / Foto: EFE

I és que al box austríac volen repetir un cas similar al de Fernando Alonso, que es va retirar de la categoria per tornar. Daniel Ricciardo és l'escollit pels de la beguda energètica per substituir un Checo Pérez decebedor. L'australià es va quedar sense seient per a aquesta temporada, però després de la delicada situació del company de Max, veu en Red Bull una oportunitat per aconseguir la tornada a la Fórmula 1.

Checo està a un seient guanyador i haurà de reaccionar i posar-se les piles si no vol perdre el seu lloc al millor monoplaça de la graella. A Red Bull esperen canvis i es mostren optimistes amb el mexicà: "Checo està rebent un toc d'atenció, però es recuperarà", va dir Marko. Veurem si la pressió de saber que Ricciardo sotja afecta el pilot de Red Bull, que amb la Silly Season a punt de començar, pot veure com el seu nom sigui el centre de tots els rumors.