El canvi de normativa que s'implementarà en la Fórmula 1 a partir de 2026 ha generat molta controvèrsia, i hi ha tota mena d'opinions. Mentre que existeixi molta gent que considera que era necessari aquest canvi, hi ha molts detractors que afirmen que és la pitjor decisió que han pogut prendre. I entre les persones que més critiquen aquesta decisió es troba Max Verstappen, que no ha dubtat a donar la seva opinió, i mostrar-se tan sincer com de costum.
El neerlandès, que es troba en un dels moments més complicats de la seva trajectòria, per no dir el que més, no s'ha mossegat la llengua i ha traslladat els seus dubtes, assegurant que l'espectacle es veurà clarament perjudicat, i que tindrà conseqüències molt negatives en l'audiència. Perquè opina que serà molt més complicat avançar, i això restarà emoció als Grans Premis, que passaran a ser molt avorrits.
Es va atrevir a qualificar aquest canvi com a terrible, assegurant que les curses a partir de la pròxima temporada seran més una "gestió d'energia" que de velocitat, a causa dels motors híbrids que tindran tots els cotxes. Una opinió que comparteix amb Lance Stroll, qui ha defensat l'opinió del '1', malgrat que podria veure's clarament beneficiat, ja que Aston Martin és una de les escuderies que més està treballant en el disseny del nou cotxe.
"És una pena que la Fórmula 1 estigui prenent el camí de l'energia elèctrica i que hàgim hagut d'eliminar tota la càrrega aerodinàmica dels cotxes per suportar l'energia de les bateries. Seria divertit veure cotxes lleugers, àgils i ràpids, amb molta càrrega aerodinàmica i que simplifiquin una mica tot l'assumpte. Que no sigui tant un projecte científic sobre energia i bateries, sinó més aviat un campionat de Fórmula 1. No m'agrada la idea del reglament. Crec que molts pilots estan d'acord amb mi. Potser alguns no en puguin parlar per raons polítiques" va argumentar el canadenc.
Verstappen, per la seva part, va dir el següent: "Em sembla bastant terrible. Si vas a fons en la recta de Monza, com 400 o 500 metres abans del final, has de reduir la marxa a fons perquè així ets més ràpid. Crec que aquest no és el camí a seguir, però, per descomptat, probablement sigui un dels pitjors circuits per a aquesta prova. Implicarà que sigui molt més difícil avançar, a causa que els cotxes tindran una menor resistència aerodinàmica."
"Per a mi, el problema és que sembla que serà una competició de ICE (motor de combustió interna), així que qui tingui el motor més potent, tindrà un gran avantatge" va afegir per finalitzar l'encara pilot de Red Bull.
Fernando Alonso sí que aprova el canvi de normativa
En canvi, una de les persones que sí que s'ha mostrat receptiva amb aquest canvi de normativa ha estat Fernando Alonso, que ha donat suport a aquesta decisió, ja que clarament el beneficiarà.
Perquè confia plenament en el treball d'Adrian Newey per crear un cotxe invencible.