Max Verstappen és el gran rival a batre. Seu ha estat un dels dominis més grans mai vistos en la Fórmula 1, perpetuant una dictadura en la qual s'han vist sumits la resta de pilots i d'escuderies sota la tirania del neerlandès. Ni tan sols el seu company d'equip, Checo Pérez, no ha tingut oportunitat d'apropar-se a la glòria que ha assaborit el tricampió del món. A excepció de Singapur, on no hi va haver cap Red Bull al podi, Mad Max ha estat en totes. I només en dues ocasions li va deixar la primera plaça al mexicà, la resta, han estat victòries.

La resta ha hagut de conformar-se amb les 'engrunes' que ha deixat un Verstappen insaciable. Tanmateix, hi ha una qüestió que, en haver estat líders, deixarà en desavantatge als de Milton Keynes. Per provar de fer més competitiva la competició i reduir la distància entre les escuderies, la FIA determina les hores de túnel de vent en funció de la classificació final d'equips, fent realitat allò de 'els últims seran els primers', i en aquest cas, també, els primers seran els últims.

Christian Horner Max Verstappen Helmut Marko Red Bull Europa Press
Christian Horner, Max Verstappen i Helmut Marko celebrant el mundial de 2023 / Foto: Europa Press

Aston Martin disposarà de més hores al túnel de vent que els seus rivals

Després d'un mes de desembre en què el Gran Circ ha passat a un segon pla, la Fórmula 1 torna a entrar en escena. I és que els equips comencen a fer públiques les dates en les quals donaran a conèixer els nous monoplaces que tindran els seus pilots, per intentar batre, de nou, Max Verstappen. És el cas d'Aston Martin, que ha fet un pas de gegants en el mundial, i que vol continuar creixent amb Fernando Alonso i Lance Stroll als comandaments. Així, els de Silverstone presentaran l'AMR24 el 12 de febrer, un monoplaça que promet ser molt més avançat que el seu germà gran, l'AMR23, que ha tingut llums i ombres.

Però, també, és el moment de realitzar estudis, com en l'esmentat túnel de vent, una eina clau per als equips a l'hora de posar a prova els seus monoplaces. I és aquí on Aston Martin avantatja la resta dels seus rivals, a priori, en la lluita pel títol: McLaren, Ferrari, Mercedes i Red Bull. I és que en haver estat cinquens en el mundial de constructors, els de Silverstone disposaran de més hores que els equips esmentats.

Fernando Alonso Situació|Llançament Stroll Aston Martin / Foto: Europa Press - Florent Gooden
Fernando Alonso i Lance Stroll / Foto: Europa Press - Florent Gooden

Així doncs, la marca verda tindrà, des de l'1 de gener fins a l'1 de juny, 1080 hores a la seva disposició, sent la cinquena que més temps podrà fer servir en aquest aspecte. Alpine (1.140 hores), Williams (1.200 hores), AlphaTauri (1.260 hores), Alfa Romeu -Stake- (1.320 hores) i Haas (1.380 hores), en aquest ordre, són els únics que superen l'equip verd. Per tant, Stroll i Alonso es repartiran 60 hores més que McLaren, 120 més que Ferrari, 180 més que Mercedes i 240 més que Red Bull.

Què és el túnel de vent?

Per als menys experts, i els que no coneguin la importància del túnel de vent, aquesta eina és un factor clau a l'hora de potenciar i posar a punt els monoplaces. L'esmentada instal·lació compta amb un enorme ventilador que simula el vent en competició, fins a 180 km/h, una plataforma circular mòbil, una imitació del cotxe i ordinadors que mesuren tots els paràmetres i que permeten als enginyers acabar d'ajustar-ho tot.

Fernando Alonso al volant del AMR23 en el GP de Canada / Foto: EFE
Fernando Alonso al volant de l'AMR23 en el GP del Canadà / Foto: EFE

Si bé és cert que el túnel de vent no permet assolir les velocitats reals en un Gran Premi, aquest serveix per entendre la influència, tant en l'àmbit positiu com a negatiu, que poden tenir les ratxes d'aire en el transcurs de les curses. Així doncs, els equips, gràcies a això, acaben de perfilar l'aerodinàmica del monoplaça, així com posar al límit els seus cotxes, perquè continuïn sent ràpids i eficients.