Marc Márquez ha aconseguit la pole en la segona classificació del Gran Premi de la República Txeca gràcies a una exhibició que li ha permès aconseguir el millor temps al circuit de Brno. Aquesta és la 86a pole position de la carrera esportiva del pilot català i la 58a a la categoria reina, de manera que iguala el rècord absolut de l'australià Mick Doohan.
Tot i que les condicions de la pista no eren les millors, que l'asfalt estava mullat en moltes zones i que ha plogut amb intensitat durant diversos moments de la sessió, Márquez s'ha atrevit a sortir amb neumàtics de sec i l'ha estratègia li ha sortit a la perfecció. Tots els seus rivals ni tan sols s'han atrevit a pujar a la seva moto, però la valentia del cerverí ha tingut premi i aquest diumenge, un dia més, serà el primer a la graella de sortida.
Yes, you are seeing that correctly 🧐
— MotoGP™ 🇨🇿 (@MotoGP) August 3, 2019
Rain drops and slick tyres. It doesn't get crazier than that 😮#CzechGP 🇨🇿 pic.twitter.com/BYfBMqhghi
El líder del Mundial ha superat en més de 2 segons i mig al segon classificat, l'australià Jack Miller. El francès Johann Zarco sortirà des del tercer lloc i Andrea Dovizioso, segon a la general, quart.
Pol Espargaró ha aconseguit el 5è millor temps, per davant d'Àlex Rins, sisè, i Maverick Viñales, novè.
What an extraordinary qualifying session!!! 🏁@marcmarquez93 takes one of his greatest ever pole positions ahead of @jackmilleraus and @JohannZarco1! ⏱️#CzechGP 🇨🇿 pic.twitter.com/PqDgiUO1Uj
— MotoGP™ 🇨🇿 (@MotoGP) August 3, 2019