Marco Bezzecchi ha estat una de les grans revelacions de la temporada a MotoGP. És cert que ja havia demostrat el seu talent i el seu potencial mentre va ser al Pertamina Enduro VR 46 Racing Team, on va aconseguir les seves primeres victòries i els seus primers podis, i va arribar a finalitzar en una sorprenent tercera plaça en la classificació general l'any 2023. Però després que abandonés l'estructura Ducati fa un any, ningú podia imaginar-se que arribaria a millorar els seus resultats.
No obstant això, la realitat és que ha mostrat un rendiment fins i tot superior, i ha exhibit una regularitat increïble. En alguns moments, ha estat l'únic pilot capaç de competir amb Marc Márquez, i després del 93, és el pilot amb més victòries a la Tissot Sprint, amb un total de tres. En canvi, tan sols ha pogut guanyar una cursa llarga, ja que al Gran Premi d'Indonèsia, on era el clar favorit, va caure a terra, i al GP d'Austràlia, on també era qui tenia més ritme, va haver de fer una double long lap penalty. Tot i això, va aconseguir acabar al podi igualment.
Ja ha estat capaç de superar el seu amic Francesco Bagnaia en la classificació, i tot i que necessiti un miracle per fer el mateix amb Álex Márquez, és molt probable que acabi entre els tres primers classificats quan finalitzi el curs. És a dir, que igualarà el seu millor resultat. I s'ha confirmat amb el líder i el referent de l'Aprilia Racing Factory Team, aconseguint que no es notin en excés les constants absències de Jorge Martín.
Malgrat que l'1, que va ser el campió de MotoGP l’any anterior, estava previst que heretés el rol d’Aleix Espargaró, finalment és una responsabilitat que ha recaigut en Bezzecchi. Perquè el madrileny pràcticament no ha pogut ajudar l’equip, i ha patit una sèrie de lesions greus que l’han obligat a perdre’s gairebé tota la temporada. Sense oblidar que va intentar anar-se’n a l’HRC Honda Factory Team abans de pujar a la moto, generant una gran tensió.
Veient la diferència entre els resultats del 72 i els de Martinator, costa de creure que sigui l'ex del Prima Pramac Racing Team qui tingui un salari més elevat. I no per poc, precisament.
Martín cobra gairebé 15 vegades més que Bezzecchi
La realitat és que Martín és un dels pilots que més cobren a MotoGP, gràcies al seu estatus, i té un salari anual de 4,2 milions d'euros. Això és pràcticament 15 vegades més del que percep Bez.
Perquè, encara que resulti difícil de creure, l'italià és un dels pitjor pagats del pàdoc, malgrat el seu nivell i la seva experiència, i no supera els 300.000 euros anuals. Sens dubte, es mereix un augment considerable, que a Aprilia segur que li donaran després de la seva excepcional campanya.