Marc Márquez comença a veure la llum al final del túnel. Després de passar de nou per la sala d'operacions per solucionar els problemes derivats de la seva forta caiguda a Jerez, el pilot de Cervera ha tornat a la competició amb ganes de donar guerra, ja que la seva intenció és poder tornar a competir pel campionat del món de Moto GP. D'una banda, doncs, Márquez ha de millorar físicament, estar més fort sobre la moto. Per un altre, Honda s'ha de posar les piles per fer que la moto vagi més ràpida i sigui més fiable. "Vaig recollir moltes dades, vaig provar de tot i vaig donar la meva opinió. Ara hem de treballar dur per trobar solucions. Aquí ens faltava agafament i ens faltava motor. Quan és així et fiques en problemes. Per a una volta podria empènyer, però la distància de la cursa és una mica més. Això en combinació amb les llargues rectes m'ha dut a perdre massa", va afirmar Márquez després de l'últim gran premi, a Sepang.

I és que Márquez porta un temps intranquil amb el treball d'Honda. La moto ha passat de ser la més competitiva del mundial, a veure's superada per les Yamaha, Ducati i Aprilia, un rendiment que ha de millorar moltíssim i en poc temps per poder tornar a somiar tocar la glòria. Aquest malestar va arribar a orelles de Yamaha, que fa unes setmanes va intentar repetir el cas Valentino Rossi fent-li una oferta a Marc Márquez.

Valentino Rossi GP Japó Moto GP Efe
Valentino Rossi, després de guanyar el Gran Premi del Japó / Foto: EFE

Yamaha va voler fitxar Marc Márquez

Marc Márquez té contracte amb Honda fins al 2024, quan complirà 31 anys. La seva idea sempre va ser la de ser tota la seva carrera esportiva en un equip amb el qual ha aconseguit 6 campionats del món. El problema va ser la lesió, ja que des d'aleshores tot han estat males notícies. A més dels seus constants problemes físics, que l'han obligat a passar per la sala d'operacions diverses vegades, Honda no ha evolucionat bé la motocicleta. Sense Márquez al 100%, l'equip japonès ha perdut la l'empremta i ara està lluny dels millors.

Yamaha té Fabio Quartararo com a líder i la decepció ha estat gran. El francès tenia el títol a la seva mà, però un final de temporada horrible ha provocat que el guanyador vagi a ser Francesco Bagnaia, de Ducati. En Yamaha entenen que Quartararo no és l'estrella que pensaven, per la qual cosa van pensar a Márquez, que entraria en el lloc de Franco Morbidelli. I és que l'italià ha firmat una temporada horrible, fins al punt de tenir en aquests moments 199 punts menys que el seu company d'equip.

Marc Márquez / Foto: Europa Press
Marc Márquez, a la seva Honda Repsol / Foto: Europa Press

Marc Márquez, fidel a Honda

El fitxatge de Marc Márquez hauria estat una autèntica bomba. Yamaha li oferia tot el que volgués per governar Moto GP, un equip a la seva mida i llibertat total per evolucionar la moto al seu gust, però Marc Márquez es va negar. La seva idea és seguir a Honda fins, almenys, el 2024, quan també expira el contracte de Repsol amb la marca japonesa.

"Hem donat el 100% per aconseguir el millor resultat possible, hem sortit molt bé, però he vist que no tenia la velocitat necessària per estar amb els líders. He intentat trobar el meu lloc i evitar prendre riscos innecessaris i treure bona informació de la cursa. He fet tot el que m'ha demanat Honda", va afirmar Márquez a Sepang. Va ser 7è. Té feina per endavant.