Ducati començarà la temporada 2024 en el mateix punt que va deixar la campanya anterior, amb magnificència. La marca de Borgo Panigale ha tornat a demostrar en els primers tests oficials de l'any, en Sepang, que no hi ha ningú que pugui fer-los ombra. És la millor moto de la graella i així ha quedat reflectit, per contra, aquesta condició li ha fet ser la damnificada més important per l'entrada de les concessions, que ha recuperat Dorna, precisament, per tancar la bretxa entre la fàbrica italiana i la resta d'escuderies, sobretot les japoneses Honda i Yamaha.

Per si tenir la màquina més potent no fos suficient, a més, han alineat a una gran constel·lació d'estrelles sota el seu paraigua. Amb ells tenen el vigent bicampió del món, Pecco Bagnaia, i Enea Bastianini com a fidel escuder de la marca oficial. Però, és que, a més, Jorge Martín, subcampió del món i pilot amb un gran potencial, també disposarà d'una Desmosedici GP24. A ells, cal afegir-li l'arribada de l'octocampió del món, Marc Márquez, que ha arribat a Gresini al costat del seu germà Álex, on tindran la moto satèl·lit de Ducati, la GP23.

Marc Márquez, amb Gresini en els entrenaments de Sepang / Foto: Europa Press
Marc Márquez, amb Gresini en els entrenaments de Sepang / Foto: Europa Press

Ducati no veu un problema en què Marc Márquez guanyi

Un gresol de pilots, tots amb els seus egos, que, a priori, podria pertorbar la presumpta harmonia ducatista. No obstant això, per a Gigi Dall'Igna, això no suposa un problema. "És contraproduent que un campió vulgui córrer amb la teva moto? Em costa veure com això podria ser un desavantatge. Busquem pilots competitius que vulguin pilotar la nostra moto, aquest és el nostre objectiu", deia l'italià sobre l'aterratge del '93' a la seva factoria. I és que les expectatives amb Marc són molt elevades, encara que el soroll ve de més de fora que de dins.

De fet, malgrat les paraules del pilot de Cervera en les quals va dir que "no anava a arrasar", en resposta a la gent que deia que aquest Mundial serà un passeig per a ell, són molts els que continuen posant-lo per sobre de Bagnaia o Jorge Martín com a candidat al títol, encara que el mateix Márquez refusava posar-se grans objectius, més enllà de "progressar". Un fet que ha comentat l'artífex de la Desmosedici: "Si Marc guanya el pròxim campionat serà perquè era el millor, i perquè s'ho mereixia. L'equació és molt simple. No veig com pot fer malbé la imatge de Ducati. Mai no m'he plantejat si compta més el pilot o la moto. És la combinació la que guanya".

Gigi Dall'Igna, pensatiu durant el GP de Japó / Foto: Europa Press
Gigi Dall'Igna, pensatiu durant el GP de Japó / Foto: Europa Press

Márquez podria acabar pilotant la Desmosedici GP24

I és que el '93' podria exigir la Ducati Desmosedici GP24, en cas que comenci a guanyar curses i tingui opcions de conquerir un Mundial, com així va succeir amb Marco Simoncelli el 2008. En aquell temps, en la categoria de 250 cc, l'italià va aterrar a Ducati amb la moto de l'any anterior, i va començar a guanyar curses i li van donar la moto nova, fins a convertir-se en campió del món. Un fet que ha recordat el mateix enginyer, fent referència a la possibilitat que Márquez acabi amb la moto oficial.

"Després de començar l'any amb la moto de l'any anterior i va guanyar curses amb ella. Després, al final de la temporada, li van donar la moto nova", va dir l'italià, que va afegir que "el meu objectiu és guanyar, i he d'utilitzar tots els mètodes al meu abast per aconseguir-ho. Pot passar que el nou prototip no millori les prestacions de l'antic. On és el problema?"