Marc Márquez compta amb una ajuda inesperada per ser campió al Gran Premi de Qatar

Marc Márquez s'ha presentat al Gran Premi de Qatar en contra de la seva voluntat, però amb un clar objectiu. Com va deixar clar davant els micròfons de DAZN, la seva intenció és deixar sentenciat de manera matemàtica el campionat de MotoGP, i per a això necessita aconseguir vuit punts més que Marco Bezzecchi, i 30 més que Jorge Martín, el seu principal perseguidor. No serà una missió senzilla, i el Circuit de Losail tampoc és dels seus favorits.

Però l'any anterior va aconseguir un doblet, guanyant en la Tissot Sprint i en la cursa de diumenge, si bé aquest curs el favoritisme recau en les Aprilia, que s'adapten millor a aquest tipus de traçat. Malgrat això, el '93' és optimista, en especial, veient els problemes físics que han acompanyat el madrileny durant les dues últimes setmanes, després de la seva caiguda al GP d'Austràlia, que li va impedir participar en el GP de Malàisia la setmana següent.

De moment, 'Martinator' ha rebut l'apte, però la seva presència no està confirmada. I, en cas de poder pujar a la moto, costa imaginar que pugui ser competitiu, de manera que el de Cervera té un clar avantatge, i no és cap utopia que pugui treure-li 30 unitats. Per a això també necessitarà que altres pilots acabin per davant del dues vegades campió del Món, una a Moto3 i una altra en la categoria reina, i hi ha un company que pot ser clau: Fermín Aldeguer.

Fermín Aldeguer Gresini
Fermín Aldeguer

El murcià també ha estat baixa durant les últimes setmanes per culpa dels seus problemes físics, que el porten llastrant tot el curs. Ara, en canvi, ja hauria d'estar en bones condicions, i preparat per demostrar les magnífiques sensacions que va deixar en el seu any com a 'rookie', quan va ser capaç de guanyar una cursa. I, a diferència d'altres com Francesco Bagnaia o Fabio Di Giannantonio, ell sí que continuarà en l'estructura de Ducati el 2027.

És a dir, que sí que estarà obligat a seguir ordres d'equip, per intentar ajudar Márquez en la seva lluita pel trofeu.

Aldeguer sí que té una bona relació amb Márquez

No obstant això, independentment que no seguís a Ducati, Aldeguer sí que estaria disposat a ajudar Márquez, amb qui té una bona relació. De fet, és el company de box d'Àlex, el germà menor de Marc, al Gresini Racing Team.

Un nou convidat sorpresa que pot decidir la baralla pel campionat de MotoGP.