Marc Márquez atemoreix Bezzecchi amb una lliçó de campionat a l'esprint de San Marino

Marc Márquez guanya la primera gran batalla psicològica a Marco Bezzecchi (i també a Jorge Martín) en una cursa esprint impactant al Gran Premi de San Marino. El pilot català de Ducati ha fet una autèntica demostració de poder després de sortir segon a la graella i d'imposar-se amb una gran determinació al circuit de Misano Adriatico Marco Simoncelli, sent la seva 21a victòria a l'esprint. Márquez ha agafat el lideratge des del primer revolt i s'ha endut una cursa en la qual ha donat un cop de puny molt important sobre la taula, ja sent segon del Mundial de MotoGP a només 14 punts del líder. Marco Bezzecchi i Jorge Martín, els dos pilots d'Aprilia, s'han hagut de conformar a completar el podi.

Marc Márquez sorprèn Marco Bezzecchi

La pole position ha estat per a un incontestable Bezzecchi, aconseguint el rècord del circuit, que ha deixat tothom bocabadat. El mateix Marc Márquez ja s'atrevia a firmar la segona posició abans de la cursa. Però pocs esperaven la demostració de força del pilot català i vigent campió del món de MotoGP. Fent tots dos una bona sortida, qui ha arriscat més al primer revolt ha estat Márquez, agafant la capdavantera de manera inesperada i defensant-se del pròxim seguiment de l'italià. La diferència de pneumàtic escollit, amb Márquez apostant pel mitjà al darrere, li ha donat un extra de seguretat i d'adherència a la sortida dels revolts.

En poques voltes ha agafat un ritme endimoniat i ha aconseguit una distància de poc més d'un segon que ha estat suficient per tenir la cursa controlada. Acumulant voltes ràpides i marcant-se una cursa esprint increïblement ràpida, Márquez ha sorprès Bezzecchi i tots els espectadors que han vibrat amb el millor pilotatge del català. I tot i prendre's dues voltes per recuperar forces, l'envestida de l'italià no ha estat suficient i Márquez ha sumat els dotze punts de la cursa. I Bezzecchi, que està fent un gran cap de setmana a la seva cursa de casa, ha acabat en segona posició, que es converteix la seva millor actuació en una prova a l'esprint aquesta temporada.

Jorge Martín continua sent líder del Mundial

Darrere de Bezzecchi ja hi havia una altra cursa, entre la resta d'aspirants a fer una bona cursa a San Marino. Fabio Di Giannantonio ha començat sent el més espavilat, agafant un bon temps per volta i marcant distàncies amb Jorge Martín. L'actual líder de MotoGP sabia que la seva lluita era per la tercera posició i no ha trigat gaire a plantar-li cara a l'italià de l'equip VR46. Martín, superior al seu rival amb una Aprilia que funciona de meravella al traçat sanmarinès, ha acabat situant-se en el tercer lloc, ha confirmat el podi i es manté líder del Mundial.

Ja darrere ha entrat Àlex Márquez, que ha acabat cinquè, després de veure's obligat a fer una important remuntada en caure en dues ocasions a la sessió de qualificació. Els també catalans Pol Espargaró i Àlex Rins han acabat fora dels punts.

Cursa esprint del GP de San Marino de MotoGP

  Pilot Equip Temps
1 Marc Márquez  Ducati 19'48,51"
2 Marco Bezzecchi  Aprilia +1,068"
3 Jorge Martín  Aprilia +3,538"
4 Fabio Di Giannantonio  VR46 +3,968"
5 Àlex Márquez  Gresini +4,348"
6 Pedro Acosta  KTM +6,944"
7 Raúl Fernández  Trackhouse +7,707"
8 Fermín Adeguer  Gresini +8,832"
9 Luca Marini  Honda +11,712"
16 Pol Espargaró  Tech3 +18,752"
19 Àlex Rins  Yamaha +22,255"