El primer Gran Premi de l'any de MotoGP ja està disputant-se i ens ha deixat la primera cursa a l'esprint de la temporada. 11 voltes sobre el traçat de Losail, que avui diumenge passaran a ser 22, en disputar-se la primera lluita oficial de l'any. De moment, dissabte, ens va deixar clar que res no ha canviat, almenys, per a Jorge Martín, que continua demostrant que a una volta és, pràcticament, imparable, quan va polvoritzar el rècord de la pista de Qatar en la qualy (1:50.789), amb el qual va aconseguir la pole position.

A més, el madrileny, va fer bona la seva primera posició a la graella de sortida per dominar, de principi a final, la primera cursa de l'any, continuant amb la tendència de la passada campanya. Una esprint en la qual les Ducati han tornat a ser protagonistes, encara que no de la manera que els agradaria. Si bé és cert que Martinator va aconseguir la primera victòria del Mundial, ni Pecco Bagnaia, actual campió del món, ni Marc Márquez, un dels favorits, van poder completar un podi en el qual es van veure dues alternatives.

Jorge Martin en el GP de Qatar
Jorge Martin en el GP de Qatar / Foto: EFE

Aprilia i KTM es confirmen com a alternativa a Ducati...

Si bé és cert que això només acaba de començar, a Borgo Panigale ja han vist que no estaran sols en la lluita per les victòries. KTM i Aprilia han demostrat tenir prou ritme per convertir-se en l'alternativa a la Ducati oficial, perquè la de Márquez... Com es va veure en el transcurs de dissabte, tant en la classificació, on els problemes de chattering a la roda posterior de la Desmosedici GP23 de Gresini el van privar de sortir en primera línia de graella, com en l'esprint, on no va tenir prou ritme per arribar al podi.

I és que a la Ducati de l'any passat li falta un punt més per poder lluitar pel Mundial. És cert que el '93' va acabar content amb la seva cinquena posició, la qual cosa es va veure reflectida al rostre de l'ilerdenc amb un somriure d'orella a orella, però per a un campió com ell, els objectius han de ser més ambiciosos. Marc va cometre un error lluitant per la quarta posició amb un Aleix Espargaró que va acabar tercer, una fallada que el va condemnar en la seva lluita pel podi, al qual podria haver arribat, sent el tercer en discòrdia.

Jorge Martín, Brad Binder i Aleix Espargaró compartint podi en Qatar / Foto: EFE
Jorge Martín, Brad Binder i Aleix Espargaró compartint podi en Qatar / Foto: EFE

... i per donar empara a Márquez el 2025

Les sensacions no són del tot dolentes, perquè és veritat que podria haver pujat al podi, encara que s'espera molt més de la Ducati. Perquè Márquez ja era capaç de fer tercers amb una Honda molt inferior a la moto italiana de Borgo Panigale. La muntura oficial, la Desmosedici GP24, en mans de Jorge Martín, es va veure molt més competitiva, veloç i potent que les satèl·lit, encara que seguit molt de prop per Brad Binder amb la seva KTM i Aleix Espargaró amb l'Aprilia, que van tancar un podi amb tres marques diferents.

Precisament, la marca austríaca i la de Noale són les favorites per donar empara a Marc Márquez l'any que ve. L'octocampió del món sap que aquest és un any de transició, però no vol continuar sent un pilot no oficial, per la qual cosa buscarà tornar a fer el salt a una firma de fàbrica. Si es tanquen les portes de la Ducati oficial, que li busca company a un renovat Pecco Bagnaia, el tro de Cervera no seguiria sota la factoria de Borgo Panigale, perquè abandonarà Gresini a la recerca d'una oportunitat a Aprilia o KTM.