Luis de la Fuente té poques dubtes amb la convocatòria que presentarà de cara al Mundial. Evidentment, sempre hi pot haver sorpreses d'última hora, en forma de lesions inesperades, i hi ha algunes zones on encara existeix un debat intern a la Reial Federació Espanyola de Futbol. Però pràcticament la majoria de les places estan assignades, i ja tenen un propietari fix, així que molt hauran de canviar les coses perquè es produeixi alguna decisió sorprenent.

I un dels futbolistes que es perdran la cita serà Eric Garcia. Contra tot pronòstic, malgrat haver signat la seva millor temporada com a professional, no ha aconseguit convèncer el seleccionador espanyol, qui optarà per prescindir del central del Barça, com ja és costum. Ha fet els mèrits necessaris per jugar la seva segona Copa del Món, després de la de Qatar, però la competència que hi ha en la seva demarcació és massa elevada.

Eric Garcia 

La campanya de l'ex del Girona i del Manchester City ha estat espectacular, exhibint una regularitat i una constància brutals, que han provocat que molta gent s'atreveixi a assenyalar-lo com el millor jugador del conjunt blaugrana. Ha estat la peça més utilitzada per Hans-Dieter Flick, i ha ajudat l'equip gràcies a la seva increïble polivalència, que li permet actuar en qualsevol posició de la rereguarda, o també, com a migcampista.

Però això no li servirà perquè De la Fuente canviï d'opinió, i una vegada més, deixarà fora el ‘24’ de la seva convocatòria. Des que va arribar a la banqueta de ‘La Roja’, encara no ha inclòs el defensor nascut l'any 2001 en els seus plans en cap moment, una tendència que es repetirà al Mundial. Per a la demarcació de central, confiarà en Pau Cubarsí, Dean Huijsen i Aymeric Laporte, mentre que la quarta plaça serà, previsiblement, per a Marc Pubill, amb Cristhian Mosquera i Robin Le Normand com a alternatives.

I la banda dreta té definits els seus propietaris, que seran Marcos Llorente i Pedro Porro, com ha estat habitual. En resum, Eric Garcia haurà de conformar-se a animar els seus companys des de casa, com expliquen a ‘The Sun’.

Perdre's el Mundial, una decepció enorme per a Eric Garcia

Com és lògic, a Eric Garcia no li agradarà haver d'acceptar que no disputarà el Mundial. En especial, quan ha completat una campanya per al record, i no se li pot retreure absolutament res.

Un dels seus objectius era tornar a ‘La Roja’, però haurà de continuar esperant el seu moment.