Espanya tindrà Luis de la Fuente per a estona. La Reial Federació Espanyola de Futbol (RFEF) ha oficialitzat aquest dilluns la renovació del tècnic de la Rioja fins al 2032. Per tant, el tècnic que ha guiat la selecció espanyola a la victòria en el passat Mundial i en l'anterior Eurocopa, dirigirà també els pròxims tres tornejos importants de seleccions: l'Eurocopa de 2028, el Mundial de 2030 i l'Eurocopa de 2032. L'acord ha estat anunciat al camp principal d'entrenament de las Rozas, on a partir de demà arribaran els convocats per aquesta aturada internacional.
Luis de la Fuente manté l'ambició intacta
Després d'un vídeo en què s'ha repassat tota la trajectòria de Luis de la Fuente a la selecció, l'entrenador de 65 anys ha agafat la paraula per transmetre ambició tot i els èxits collits en els darrers anys. "Ens queda continuar millorant, continuar lluitant per guanyar. Un no s'hi acostuma a guanyar. L'èxit és competir. Això està garantit. No ens conformem amb el que hem aconseguit fins ara. El millor encara ha d'arribar, creieu-me. Hi ha moltes coses bones que podrem gaudir. És el millor plantejament de cara a futur. Me'n recordo de molta gent que m'ha acompanyat en aquest camí. Me'n recordo dels que no hi són: els meus pares, el meu germà. Van gaudir molt, però això ho haurien gaudit moltíssim", ha començat el tècnic de l'absoluta espanyola.
📸 Así se ha hecho 𝗟𝗔 𝗙𝗢𝗧𝗢 más esperada del día.
— RFEF (@rfef) September 21, 2026
🇪🇸 𝗟𝗨𝗜𝗦 𝗗𝗘 𝗟𝗔 𝗙𝗨𝗘𝗡𝗧𝗘 𝟮𝟬𝟯𝟮.
🤝 Rafael Louzán, Aitor Karanka, Luis de la Fuente. #VamosEspaña pic.twitter.com/4lddQCJ53H
Rafael Louzán, president de la Reial Federació Espanyola de Futbol, també ha valorat l'acord. "Estem molt orgullosos d'haver arribat a aquest acord. No només arribarem més enllà del 2030, sinó fins al 2032. Cada vegada que veig l'escut de la selecció, on apareixen dues estrelles, penso que una tercera quedaria de pel·lícula. Amb Luis al capdavant intentarem aconseguir-la al nostre país. Serà un camí llarg, però farem tot el possible perquè Espanya continuï guanyant títols i fent feliç aquest país. I això serà possible gràcies a Luis de la Fuente", ha afegit.
El Mundial 2030 com a gran repte
Així doncs, si Luis de la Fuente compleix el contracte, encara podrà dirigir tres tornejos més. Ara bé, és innegable que el gran repte que tindrà és el Mundial 2030, que es disputarà a Espanya, Portugal i el Marroc. A casa, el combinat espanyol defensarà la corona conquerida fa uns mesos als Estats Units. Una cita marcada en vermell al calendari del seleccionador, que tindrà l’oportunitat de liderar la Roja en un Mundial especialment simbòlic, amb partits al seu propi territori i amb l’exigència de tornar a competir per tot.