Durant els últims anys el món del futbol ha vist com progressivament un gegant incontrolable s'ha anat introduint en les seves estructures fins a canviar els ingressos dels equips professionals i de les grans competicions. Les grans cases d'apostes i les empreses del món del joc han impregnat estadis, samarretes i les butxaques de totes les entitats del món de l'esport, especialment, de l'univers futbolístic. Amb l'entrada del nou govern espanyol s'espera un canvi.

Aquest auge, fins ara discretament regulat, s'ha apoderat de tot i és estrany no veure un esdeveniment esportiu que tingui com a patrocinador una casa d'apostes. Un exemple molt clar el trobem a la Lliga Santander. Gairebé tots els equips de la Primera Divisió espanyola compten entre els seus patrocinadors amb una casa d'apostes, inclòs el Barça, i només se'n salva la Reial Societat.

L'entrada del nou govern espanyol sembla que posarà fi a aquesta tendència. El nou ministre de consum, Alberto Garzón (Unidas Podemos), amb competències sobre el joc, ha proposat ja un projecte de llei que trencarà la dinàmica que s'havia seguit els últims anys. La nova llei que vol aprovar el govern entrant té com a premissa clau restringir la publicitat de les cases d'apostes a un nivell similar a la que té el tabac, de manera que no es puguin anunciar esdeveniments esportius. L'avantprojecte de llei també contempla limitar l'aparició d'aquestes empreses a les samarretes dels clubs i restringir l'aparició de grans personalitats de l'esport com a representants d'aquestes marques.

chimy avila osasuna efe

EFE

D'aprovar-se la llei, de ben segur que suposaria un canvi de paradigma pels pressupostos dels clubs, ja que el món del joc desapareixeria del tot, o gairebé, de les competicions esportives. Veurem com afecta aquesta legislació pensada per lluitar contra la ludopatia.