Els dirigents del futbol modern continuen sense entendre que l'any té 365 dies. El calendari futbolístic cada vegada està més ple de partits, cosa que genera enormes problemes als clubs, sense temps per entrenar i amb les lesions cada vegada més presents a les seves plantilles, malgrat que la medicina esportiva és cada vegada més precisa i avançada.
I un bon exemple d'això el tenim en l'inici de la Liga 2026/27. El campionat de la regularitat, que abans començava al setembre, ara ho fa a l'agost, perquè hi hagi buits al calendari, cosa que provoca que les primeres jornades s'hagin de disputar en unes condicions climàtiques molt desfavorables, a causa de la calor. A més, els equips pràcticament no han tingut temps per fer la pretemporada i encara no han tancat les seves plantilles, ja que el mercat de fitxatges acaba el 31 d'agost.

Esprémer al màxim el calendari
El colofó final a aquest vodevil el trobem en el que passarà aquest mes d'agost, amb una 1a jornada amb partits amb més de 10 dies de diferència entre ells. El motiu és la celebració del Mundial de Estats Units, Mèxic i Canadà i la necessitat de La Lliga de començar el campionat tan aviat com sigui possible. L'objectiu és esprémer al màxim el calendari, per la qual cosa els jugadors tindran les 3 setmanes de vacances que marca el conveni, ni un dia més, si pot ser. "Hem fet un estudi i és molt fàcil que puguem dividir la primera jornada en sis partits cap al 14 d'agost i altres 3 o 4 en un dimecres entre setmana a l'agost. Aleshores, la primera jornada, el que estarà és dividida i el que serà és que tothom, tots els jugadors i els clubs tindran els seus jugadors els seus 21 dies de vacances, que és el que marca el conveni col·lectiu", ha explicat Javier Tebas aquest dimarts.
"Nosaltres hem fet un estudi històric i una grandíssima part dels jugadors en la primera fase, que acaba el 28 de juny, aquests jugadors perfectament estan preparats per poder jugar el 14 d'agost, fins i tot els que acaben el 4 de juliol. Hem vist que aquesta circumstància es pot donar fonamentalment, per les seleccions que històricament s'han classificat per a la final, semifinal i quarts de final, es pot donar en quatre clubs espanyols que serien teòricament els més afectats, que són el Barcelona, el Reial Madrid, l'Atlètic de Madrid i l'Athletic", ha afegit.

Partits de la 1a jornada entre la 2a i la 3a jornada
D'aquesta manera, depenent de com de lluny arribin els futbolistes de la Lliga espanyola al Mundial, hi pot haver equips que disputin el seu partit de la 1a jornada entre les dates de la 2a i la 3a jornada, un autèntic despropòsit que encara farà més complicat seguir i entendre l'inici del campionat.
I és que ja fa anys que les primeres jornades de la Lliga són poc més que partits de pretemporada, amb els equips amb les seves plantilles a mig fer, sense pràcticament temps per haver entrenat i amb partits amb una calor elevada que obliga a jugar el més tard possible i amb pauses d'hidratació.