Nova pole position per a Charles Leclerc al GP de Singapur de Fórmula 1. Aquesta és encara més dolça que les anteriors per al monegasc, ja que, aquest cop sí, l'error groller ha estat de Red Bull i no de Ferrari, tal com venia sent costum. La planificació no ha estat del costat de Max Verstappen, que quan venia en volta i volant — molt probablement per assegurar-se la primera plaça — s'ha quedat sense combustible i no podrà sortir des de més endavant que la vuitena plaça. 

Escalarien posicions Sergio Pérez fins a la segona, Lewis Hamilton fins a la tercera i Carlos Sainz i Fernando Alonso fins a la quarta i cinquena, respectivament. Canvi de dinàmica pel que fa als errors d'equip que aquest cop ha afavorit Leclerc en la seva voluntat d'endarrerir el cant de victòria de Mad Max cap al seu segon Mundial.

Condicions baixes de grip, escletxa a aprofitar per a Fernando Alonso

Marina Bay sobre mullat i tothom amb els intermedis calçats des que el cronòmetre ha començat a descomptar temps a la Q1. La pista ha anat millorant de manera gradual, però lenta, i els primers atrevits en canviar a les gomes toves han estat els Aston Martin a la Q2. Aposta arriscada la del futur equip de Fernando AlonsoEra massa d'hora per a fer-ho. Sebastian Vettel i Lance Stroll han quedat fora de la Qper les evidents dificultats d'adherència, però la gran sorpresa ha estat George Russell, que no ha pogut qualificar millor que en l'onzè lloc, deixant Mercedes sense un dels seus puntals per a aconseguir la pole.

Arrancava, doncs, la Q3 amb Max Verstappen i els Ferrari com a grans candidats a endur-se-la amb un Alonso que ja havia deixat la seva declaració d'intencions. Pel retrovisor dels tres favorits, l'Alpine de l'asturià era el qui treia el cap. L'asfalt no deixava de millorar, dilapidant els dubtes que tenia Charles Leclerc a l'inici de l'última sessió de si tornar a calçar els intermedis o apostar pels secs. En aquest limbe, Fernando Alonso és un as i ho ha tornat a demostrar encapçalant l'electrònic en diverses ocasions.

Max Verstappen: "Però de què collons va això?"

El tercer sector era la trampa. La resta de traçada estava per als secs. No obstant això, aprofitar al màxim fins a l'últim centímetre per acariciar els murs era obligatori pel qui volgués esdevenir el poleman. Ho ha fet Carlos Sainz en diverses ocasions patint cops de cua del seu monoplaça, però tot i assumir els riscos que es presentaven com a necessaris a causa d'una qualy tan ajustada, no ha aconseguit qualificar més que cinquèAl darrere seu, Alonso, que ha fet creure fins als darrers segons amb diverses 'poles' virtuals.

Sigui com sigui, la imatge de la nit de Singapur la deixaria Verstappen. El neerlandès venia lluitant contra vent i marea amb un crono de pole gairebé segura, però en encetar els seus últims girs, ha rebut ordres d'equip d'acabar la volta al box"Però de què collons va això?" Deia incrèdul el líder del campionat. No podia creure que hagués d'avortar una volta perfecta tenint en compte les difícils condicions de la pista.

Enuig terrible del vigent campió que encaixava Red Bull, però l'escuderia energètica l'ha privat d'acabar la seva darrera volta per tal d'evitar sobrepassar el límit mínim de combustible al cotxe establert pel reglament. Si l'hagués acabada, el monoplaça que llueix l''1' no presentaria el mínim estipulat de benzina i seria relegat directament al fons de la graella. Verstappen, amb tot, s'ha deslliurat de la sanció, però no ha deixat de cedir vuit places als seus competidors més directes.