En Ferrari continuen tenint pendent la renovació d'un Carlos Sainz que acaba contracte el 2024 i que segueix a compte de resoldre el seu futur. El pilot madrileny està demostrant ser millor que el seu company Charles Leclerc, malgrat que en il cavallino rampante tenen com a capdavanter el monegasc. Un fet que s'ha vist clar amb diverses decisions en l'estratègia de cursa d'un Frédéric Vasseur, cap d'equip, que sempre ha prioritzat al pilot de 24 anys, per davant de l'espanyol.

Els números no enganyen i Sainz ha marcat millors registres que Leclerc. De fet, el pilot de 28 anys, ha estat l'únic capaç de derrotar a Red Bull, ho va fer amb una exhibició a Singapur, sent l'única victòria d'un equip diferent de l'austríac en aquesta temporada 2023. Carlos acumula 150 punts, pels 135 d'un Leclerc que, malgrat tenir-ho tot a favor, no ha estat capaç de treure-li tot el rendiment al seu monoplaça, una cosa que sí que ha sabut fer un Sainz que ha tornat a Ferrari a la glòria.

Frédéric Vasseur Charles Leclerc / Foto: Xavi Bonilla - Europa Press
Frédéric Vasseur i Charles Leclerc / Foto: Xavi Bonilla - Europa Press

Leclerc no suporta Sainz

Precisament, aquesta situació està emprenyant el pilot monegasc. Charles Leclerc creu que, com a pilot número 1 - una cosa que a priori, des de Ferrari van decidir no catalogar, però que ateses les circumstàncies es nota qui és - no s'està fent prou per alçar-lo a ell, ja que hauria de ser el líder.

I, el cert, és que s'està veient enfosquit per l'excels nivell d'un Carlos Sainz que ja està cinquè en la classificació de pilots, a només 24 punts de Fernando Alonso. De fet, el monegasc va anar molt més enllà, i va vessar unes paraules cap a Ferrari que donaven a entendre que el desenvolupament del monoplaça anava destinat a afavorir el seu company.

Carlos Sainz Europa Press
Carlos Sainz celebrant la victòria en Singapur / Foto: Europa Press

Leclerc ha demostrat tenir molt mal perdre i la seva enveja va aflorar en el Gran Premi de Singapur, quan Sainz va aconseguir pujar a dalt de tot del podi. El monegasc va assegurar que les actualitzacions eren més beneficioses per al pilot espanyol de la mítica scuderia: "De moment no em sento del tot còmode amb el monoplaça, té massa subviratge per al meu gust i em costa esquivar-lo - A causa de la imprevisibilitat del cotxe, no puc tenir el sobreviratge que vull".

Leclerc exigeix un company diferent per seguir en Ferrari

Tot això i amb la seva continuïtat en l'aire, igual com la de Sainz, ha generat un caldo de cultiu contra l'espanyol que pot acabar amb Sainz fora de Ferrari, per ordre de Leclerc. I és que el monegasc vol que quedi clar que ell és el pilot número 1 de l'equip, una cosa impossible amb un Carlos que s'ha guanyat el dret a, com a mínim, estar a la seva mateixa altura.

Charles leclerc Carlos Sainz Monza / Foto: EFE
Charles Leclerc i Carlos Sainz en Monza / Foto: EFE

Per aquesta mateixa raó, la seva renovació està pendent que Sainz acabi fora de Ferrari. Aquesta és una de les condicions que hauria imposat l'estrella d'il cavallino rampante per continuar vestint de vermell. Pel que sembla el pilot monegasc vol un perfil baix com a company, així com el tenen Max Verstappen o Fernando Alonso, és a dir, algú que no li faci ombra.