A l'hora de la veritat, quan Ferrari necessitava Carlos Sainz, l'espanyol no ha estat a l'altura. Al GP d'Abu Dhabi, Charles Leclerc va sumar 18 punts claus per a la lluita al Mundial de Constructors amb Mercedes, però, finalment, va ser l'escuderia alemanya qui va acabar adjudicant-se la segona plaça dels fabricants.

A la darrera cita del campionat als Emirats Àrabs, Sainz no va poder acabar la carrera després que el motor del seu Ferrari se sobreescalfés en excés i, en l'última volta, l'obligués a abandonar. Certament, és un final de temporada nefast per a un Carlos Sainz que durant tota la temporada ha estat per davant del seu company d'equip al Mundial de Pilots.

Carlos Sainz GP Austria toalla / Foto: Europa Press - Florent Gooden
Carlos Sainz, després del GP d'Àustria / Foto: Europa Press - Florent Gooden

Leclerc és qui surt a la foto

Concretament, va ser només després del cap de setmana de Spa quan Leclerc es va posar per davant del madrileny, però, ràpidament, el '55' va recuperar la davantera fins a l'última carrera del calendari. A Abu Dhabi, els 18 punts del monegasc van posar-lo directament com a cinquè del Mundial, fent baixar Sainz a la setena posició.

Al final, va ser Charles Leclerc qui va sortir a la foto del millor pilot de Ferrari, quan, realment, el monegasc ha estat molt irregular durant tota la temporada. Mentrestant, l'espanyol estava demostrant molta consistència des de l'aturada estival, però la taca de la darrera data l'ha acabat fent perdre fins a 3 posicions en la taula definitiva en favor de Fernando Alonso (4t), Charles Leclerc (5è) i Lando Norris (6è).

Carlos Sainz pole gp singapur / Foto: EFE
Carlos Sainz, després de fer la pole al GP Singapur / Foto: EFE

Aquesta circumstància acaba sent terrible per a un Carlos Sainz que venia rebent tracte de segon pilot durant la primera meitat de temporada i tenia en aquesta classificació final una gran oportunitat per demostrar que està a l'altura de Leclerc o inclús per sobre.

Correspondències contractuals

En aquest sentit, a més a més, Leclerc tindria un millor contracte que l'ex de McLaren. Del '16' es ve parlant des de Mònaco que Ferrari li té preparada una renovació de llarga durada, mentre que de Carlos Sainz s'ha puntat que l'escuderia italiana hauria decidit renovar-lo, però que a diferència del seu company d'equip, ho faria només per una temporada. A més a més, aquest nou vincle entre el pilot i la marca de Maranello no oferiria una retribució tan elevada a Carlos com el contracte de Leclerc. Això sí, Sainz sempre té l'alternativa de buscar-se nou equip, però no sembla que tingui millors alternatives que seguir competint de vermell.