Les dades proporcionades per la patronal del futbol espanyol assenyalen que s'ha produït un augment d'un 16% en l'assistència, amb un total de 1.665.183 espectadors, el que demostra les ganes que tenien els aficionats al futbol per la tornada de les competicions.
Les xifres demostren un augment d'un 7,9% en l'assistència als estadis de LALIGA EA SPORTS respecte a la mateixa jornada de la temporada anterior, assolint la xifra de 1.209.082 espectadors.
A aquest número caldria sumar-li l'assistència corresponent al partit de la jornada 3 entre Real Betis i Getafe CF, ajornat pel partit de PO de Conference League que va disputar l'equip verd-i-blanc.
Les xifres en LALIGA Hypermotion encara són més altes, i és que l'assistència als seus estadis incrementa en un 44,7% respecte a la mateixa jornada de la temporada passada, assolint un total de 456.101 espectadors.
Sumant ambdues competicions es registra un augment d'un 16% en l'assistència, amb un total de 1.665.183 espectadors. Aquestes xifres posen de manifest les ganes que tenien els aficionats al futbol per la tornada d'ambdues competicions.
El nivell d'ocupació dels estadis en LALIGA EA SPORTS, per tant, també continua en una tendència ascendent (consolidada des de fa tres temporades) Los dades passen d'un 80% en la 22/23, a un 85% en la 23/24 i a un 86% en la vigent temporada, el que implica l'augment de 6 punts percentuals respecte a la 22/23.
En aquestes 4 primeres jornades de LALIGA EA SPORTS, el FC Barcelona (98%), Rayo Vallecano (94%) i RC Celta (93%) són els clubs que més ocupació han registrat, mentre que Màlaga CF (98%), Reial Racing Club (90%) i CD Castelló (90%) encapçalen el rànquing de les tres primeres jornades de LALIGA HYPERMOTION.
RASCLA VISITANT
Aquesta temporada LALIGA i els clubs han tornat a posar en marxa la segona temporada de 'Grada Visitant', l'objectiu de la qual és regular el preu de les entrades a les aficions dels equips visitants. En aquest sentit, els fans que visiten altres estadis (sempre que ambdós clubs estiguin convinguts) tenen a la seva disposició una quota fixa de 300 entrades a un preu màxim de 30 euros. En aquesta iniciativa participen 16 dels 20 clubs que componen LALIGA EA SPORTS.
D'acord amb dades de la patronal, la temporada passada, els que més entrades van posar a disposició de les aficions visitants van ser el Sevilla FC (9.632), Athletic Club (8.900), Reial Betis (7.961), València CF (7.735) i Granada CF (7.547). En total, 109.654 entrades ofertes i 104.841 entrades sol·licitades, el que representa un 95,6% entre oferta i demanda.
Quant a les aficions que més entrades han comprat són les del Real Betis (5.918), Sevilla FC (5.101), Atlètic de Madrid (5.032), Athletic Club (4.870) i UD Las Palmas (4.752). En termes totals, en el 98,5% dels partits en els quals era vigent la iniciativa Grada Visitante es va comptar amb aficionats d'altres equips als estadis.