Aquesta temporada de LaLiga està sent una de les més emocionants dels últims anys. El Girona com a equip revelació de l'any, compartint lideratge amb el Reial Madrid, està aixecant passions entre els aficionats i en l'última jornada disputada va congregar a una audiència una mica superior en el seu partit contra l'Atlètic de Madrid que la que va aconseguir el Reial Madrid en el seu partit davant el Mallorca.
Concretament 809.792 espectadors van veure com l'equip català aconseguia el primer triomf de la seva història davant els blanc-i-vermells, mentre que la victòria del Reial Madrid a casa va ser presenciada per 784.716.
Aquestes dades, juntament amb la resta de partits, han fet de la jornada 19 un èxit d'audiència, millorant en un 17,2% la mitjana de l'audiència acumulada de la temporada. A més, en aquests dos partits es van produir un total de 8 gols per al delit de tots els espectadors, una xifra que posa de manifest la gran mitjana golejadora de la competició espanyola.
Aquestes dades reflecteixen l'interès dels aficionats per un campionat que acaba de conèixer el seu líder d'hivern, el Reial Madrid, encara que empatat a punts amb un convidat no esperat, un Girona que ja el tracta de tu a tu. Una lluita que sempre és del grat dels més futbolers i que apel·la a un enfrontament de David contra Goliat que feia temps que no es veia en LaLiga.
Aquesta situació permet a l'equip de Michel Sánchez somiar amb Europa, malgrat que l'entrenador apel·la a la prudència, molts saben que aquest somni pot fer-se realitat. Aquests anhels són possibles gràcies a una competició europea oberta i basada en la meritocràcia com és l'actual Champions League.
Uns criteris pels quals no es regeix el projecte de la Superlliga, tal com reconeixia recentment el seu CEO, Bernd Reichart, que admetia que en el cas que el Girona guanyés LaLiga no li donaria un pas a la primera divisió de la seva competició, si no que aniria a la l'anomenada Blue League (tercera divisió), demostrant així que l'únic objectiu de la Superlliga és crear un campionat elitista i tancat, sense tenir en compte els èxits aconseguits en el camp per qualsevol equip, sense importar el nombre de zeros que tingui en els seus comptes.
Aquest aspecte és, sens dubte, un dels que més rebuig provoca entre els aficionats de tot Europa, així ho ha manifestat Aficions Unides, una de les associacions d'aficionats de futbol més importants a Espanya, que es posiciona en contra de "les competicions tancades o semitancades" mostrant-se a favor "que qualsevol equip pugui arribar a dalt de tot en el futbol europeu". En la mateixa línia s'expressa l'associació europea FSE (Football Supporters Europe), afirmant que "la participació en les competicions europees de clubs es basa i ha de basar-se sempre al 100% en els mèrits esportius de cada temporada, sense excepció."
La classificació actual de LaLiga es converteix així en un argument en si mateix en contra d'aquest tipus de competicions i que tots els equips poden donar emoció enfrontant-se a tipus de clubs. I també que els aficionats acudeixen allà on hi hagi batalles emocionants, no seguint sempre incondicionalment de la mateixa forma als "equips de sempre".
LaLiga omple també els estadis
Els aficionats no es limiten a veure els seus equips per televisió, sinó que també acudeixen als estadis a animar en directe els seus equips i viure l'emoció més de prop. Així, els últims partits dels colíders van superar ambdós el 90% de l'aforament dels seus camps.
El partit del Reial Madrid contra el Mallorca el van presenciar més de 72.000 persones, un 93,57% de l'aforament de l'acabat de remodelar Bernabéu. Per la seva part, a Montilivi van acudir 13.804 espectadors, omplint en un 94,44% l'aforament de l'estadi.
També va superar el 90% de l'aforament el partit entre la U.D Las Palmas i el FC Barcelona, al qual van acudir 31.712 aficionats (97,85% de l'aforament), una xifra propera es va registrar a Mestalla, en el partit contra el Villareal, amb 44.973 aficionats.