LALIGA EA SPORTS va posar el punt final a la temporada 24/25 el cap de setmana passat, confirmant que el futbol en directe continua guanyant pes. I és que, l'assistència als estadis de Primera Divisió es va incrementar un 3,4% respecte a l'anterior, i va sumar, de mitjana, un total d'11,4 milions d'espectadors als 20 estadis de la competició, segons dades publicades pel mig especialitzat 2Playbook. Una xifra que supera en 170.000 espectadors, el màxim històric assolit en la temporada 2022-23.

L'arribada el 2021 dels fons CVC, emmarcats dins del Pla Impuls, i que suposen gairebé 2000 milions d'euros, en els quals la inversió en infraestructures ocupa un lloc destacat dins del full de ruta, ja que almenys el 70% de la mateixa ha d'estar destinada a la millora d'aquestes, està permetent millorar infraestructures com els estadis per adaptar-les a les necessitats actuals dels fans, amb més comoditats, serveis i experiències. Unes millores que impliquen un interès més gran a anar a veure els equips als estadis més emblemàtics de la competició.

Un exemple de l'efecte dels fons CVC als estadis és el Benito Villamarín, que aquesta temporada24/25 va ser el tercer en assistència de LALIGA EA SPORTS, congregant de mitjana més de 51.500 espectadors. I és que a causa de la remodelació que es durà a terme per donar vida al nou estadi verd-i-blanc la pròxima campanya, els diners percebuts pels bètics del Pla Impuls suposaran un gran suport per emprendre el gran projecte del club, que estima entre 15 i 20 milions d'increment de la facturació amb el nou coliseu.

Per davant del Benito Villamarín, se situa el Santiago Bernabéu, amb una mitjana de 72.701 assistents per partit, un 0,9% més que la temporada passada. Per la seva part, l'Atlètic de Madrid ocupa el segon lloc amb una mitjana de 60.000 persones per trobada a l'Ar Riyadh Metropolità, i que va experimentar un creixement del 3,2%.

El top-5 el tanca l'Athletic Club, amb una mitjana en cada trobada de 48.401 aficionats en San Mamés, i un increment del 5% en comparació amb la 23/24: i el FC Barcelona, amb 45.961 espectadors de mitjana en els partits disputats en el Lluís Companys, augmentant en uns 6.000 espectadors respecte a la temporada passada, i en espera de l'acabament del nou coliseu blaugrana.

A la zona mitjana alta de la classificació d'assistència, destaca el sisè lloc el València CF, que va congregar de mitjana a 43.042 espectadors a Mestalla; el Sevilla FC, setè, amb 35.574 espectadors de mitjana en el Sánchez Pizjuán, un estadi que també ha tret partit dels fons CVC amb la seva recent remodelació; igual com la Reial Societat, vuitena, amb el seu renovat Reale Arena amb 29.877 espectadors, gràcies als fons del Pla Impuls.

Per la seva part, el RCD Espanyol, novè de la taula, amb 25.640 de mitjana, creix uns 5.500 espectadors en cada trobada disputada en el RCDE Stadium, i s'apunta un 28% d'increment respecte a la 23/24. En desè lloc es va situar l'Estadi de Gran Canària i l'UD Las Palmas, amb una mitjana de 23.010 espectadors. Li segueix el RC Celta i Abanca Balaídos que, malgrat que continua amb la reforma en curs, va aconseguir de mitjana 21.504 espectadors, augmentar un 7% l'assistència al coliseu celeste i un 87% d'ocupació, sent l'onzè estadi de LALIGA en aquesta classificació. Així mateix, El Sadar, la casa del CA Osasuna, va sumar de mitjana 20.476 espectadors, i ha estat el dotzè estadi amb més ràtio d'assistència, també trencant el seu propi rècord i incrementant un 4% en comparació amb el curs passat, mentre que el José Zorrilla del Real Valladolid, va reunir de mitjana 19.829 espectadors, situant-se en tretzena posició.

A més, els estadis amb menor capacitat de LALIGA també van experimentar una gran assistència mitjana al llarg de tota la temporada. D'aquesta forma, d'acord amb les dades de 2Playbook, dos estadis que han estat reformats amb ajuda dels fons CVC, com el RCD Mallorca i Son Moix, i el Villareal CF i l'Estadi de la Ceràmica van experimentar un augment en l'assistència durant aquesta temporada, la qual cosa demostra la importància de comptar amb recintes moderns per fer-los més atractius per al públic. Els mallorquinistes van assolir una mitjana de 18.502 espectadors, creixent un 4% en comparació amb la 23/24; i l'equip groc va reunir a una mitja en cada partit de 18.266 espectadors en la temporada que ha confirmat la tornada del submarí groc a la Champions League.

A més, el Deportivo Alabès i Mendizorroza assoleixen una mitjana de 17.318 espectadors; el Rayo Vallecano i l'Estadi de Vallecas van congregar 12.908 espectadors de mitjana; el Girona FC i Montilivi van reunir de mitjana 11.657 espectadors per partit; el Getafe CF i el seu Estadi Colosseu a 11.464; i tancant la classificació, el CD Leganés i Butarque amb 11.135 espectadors de mitjana en aquesta temporada de LALIGA EA SPORTS, un estadi que s'ampliarà amb l'impuls dels fons CVC.