Laia Sanz arrenca un nou repte a la seva 16a participació del ral·li Dakar. La pilot catalana estrena equip i buscarà millorar les seves prestacions al costat de l'italià Maurizio Gerini, el copilot habitual, i d'EBRO Audax Motorsport. La marca automobilística catalana, renascuda ara fa un any, aposta per la cursa més dura del món amb el prototip EBRO s800 XRR, amb un equip amb esperit guanyador. I Laia Sanz condueix el vehicle de l'equip que correrà del 3 al 17 de gener per l'Aràbia Saudita.
L'ambició de Laia Sanz per al Dakar 2026
Una Laia Sanz molt ambiciosa i que correrà per primera vegada a la categoria reina, l'Ultimate, per lluitar de tu a tu amb els grans noms del panorama mundial. La pilot de Corbera de Llobregat —20 vegades campiona del món entre el trial i l'enduro— creu que pot aconseguir un gran resultat després de provar el cotxe al ral·li del Marroc: "Em vaig trobar molt bé al Marroc amb el cotxe. De seguida vaig tenir bon feeling i vaig sentir que és un cotxe competitiu. Estar al Marroc va ser important per provar i adaptar-me al cotxe, ja que en vinc d'altres amb un tipus de conducció diferent".

Però tot i les moltes ganes d'estrenar un projecte que pot arribar a ser tan gran, Sanz reconeix que "hem de ser prudents, és el primer any i el projecte és jove". I la idea és anar "de menys a més", sense arriscar, sobretot després de la frustrant experiència de l'any passat, en la qual va haver d'abandonar a l'inici per una polèmica decisió dels jutges.
Parlant dels objectius reals, Laia Sanz tampoc vol mirar més enllà del dia a dia, però es mostra molt optimista: "Si evitem grans errors estarem força davant al Dakar". I ja podrà dir que corre amb els millors i amb un dels millors vehicles, que per a ella "és un somni fet realitat". A més, explica que "córrer a la classe reina és una cosa que perseguia des del primer any, quan va aparèixer aquesta reglamentació".
Un Dakar que es preveu molt dur
Ja centrant-se en l'aposta que EBRO ha fet amb ella, Sanz apunta que "això ens arriba en el moment ideal i és un projecte perfecte per veure fins on seré capaç d'arribar". De moment, té dues temporades per demostrar que pot aconseguir grans coses al Dakar, però avança que "aquest projecte d'EBRO crec que em podria arribar a donar molt bon resultat, com el que vaig tenir amb motos". I que sigui tracció quatre rodes "facilita les coses a les dunes". Per tant, parla de millorar el top 15 aconseguit en cotxes el 2024.
I sobre el que els espera a les dunes, ja sense córrer pel duríssim Empty Quarter, deixa caure que serà un Dakar dur com en les edicions anteriors. "En els dos darrers anys va canviar de rumb, es va fer més dur i això em va agradar", afegeix. I creu que l'experiència jugarà a favor seu: "Ens vindrà molt bé perquè ara és una carrera menys a l'esprint i ha tornat una mica més l'aventura".