'Kick off' al Mundial de futbol 2026, el més gran de tots els temps

La llarga espera ha acabat. El Mundial de futbol 2026 ja és aquí. La Copa del Món més gran de la història, amb 48 seleccions participants i 104 partits, comença aquesta nit, a partir de les 21 h, amb un Mèxic - Sud-àfrica, el mateix enfrontament que fa 16 anys va servir per inaugurar el Mundial de Sud-àfrica. Serà a l'Estadi Azteca, que es convertirà en el primer camp de futbol a acollir 3 inauguracions d'un Mundial, després del 1970 i el 1986.

Perquè el Mundial 2026 és el dels rècords, el de més seleccions participants, més partits, més seus, més durada... i el primer a ser organitzat per 3 països diferents, els Estats Units, Mèxic i el Canadà, tot i que els estatunidencs lideraran l'organització en acollir la gran major part dels partits.

Estadio Azteca Europa Press
El llegendari Estadi Azteca acollirà la inauguració del Mundial / Foto: Europa Press

Un Mundial amb quatre debutants i una única absència històrica

Sobre el paper, el fet que hi hagi 48 seleccions ha afavorit les més febles en la classificació i ara afavorirà les candidates en la Fase Final. Debuten 4 seleccions, Cap Verd, Curaçao, Jordània i Uzbekistan, a més que el Congo debutarà amb aquest nom, ja que en la seva anterior participació ho va fer com a Zàmbia. A canvi, els grups són més febles i passen fins a 8 de les 12 terceres, per la qual cosa s'intueix complicat que alguna de les favorites no superi la fase de grups.

De fet, l'única gran absència és la d'Itàlia, que va quedar per darrere en la lliga classificatòria de Noruega, per després caure eliminada contra Bòsnia, un revés per a l'azzurra, que a USA 94 va arribar fins a la tanda de penals de la gran final, contra el Brasil, en la qual Baresi i Roberto Baggio, els seus dos jugadors emblema, van fallar des dels 11 metres.

EuropaPress 7272321 evento presentacion trofeo original copa mundial fifa 2026 estadio bernabeu
El trofeu del Mundial de futbol, el més desitjat per tots els jugadors / Foto: Europa Press

Les grans favorites, a punt

En el paquet de favorites apareixen en un primer esglaó França, finalista en les 2 últimes edicions i campiona el 2018, que arriba a aquest Mundial amb el seu gran llistat d'estrelles, liderat per Mbappé, Olise i Dembélé; Espanya, actual campiona d'Europa amb Lamine Yamal i Pedri com a figures; Argentina, actual campiona que manté Messi, Julián Álvarez i Enzo Fernández, líders del Mundial 2022; i Portugal, que aglutina una infinitat de talent en totes les línies, amb jugadors de la talla de Cristiano Ronaldo, Rafael Leao, Vitinha, Bernardo Silva, Bruno Fernandes, Joao Neves o Nuno Mendes.

Per darrere, no gaire lluny, se situa l'eterna aspirant, Anglaterra, amb Harry Kane com a gran estrella; Brasil, a la qual alguns consideren com la gran tapada; i Alemanya, que malgrat estar mancada de grans estrelles, es presenta al Mundial amb un bon bloc i amb jugadors que poden marcar les diferències com Wirtz, Havertz o Musiala. Comencen 5 setmanes de pur futbol, 104 partits que decidiran qui agafa el testimoni de l'Argentina i s'afegeix una estrella damunt de l'escut. Kick off.