L'Atlètic de Madrid ha donat un cop sobre la taula aquest estiu amb reforços de qualitat, i entre ells, un dels noms que més ha ressonat és el de Julián Álvarez. La jove promesa argentina ha arribat al conjunt blanc-i-vermell amb ganes de triomfar i deixar empremta a l'equip de Diego Simeone. Però Álvarez no només ha vingut a brillar, sinó també a revolucionar el vestuari i llançar un clar avís: hi ha competència ferotge per un lloc l'onze titular.

El fitxatge de Conor Gallagher, procedent del Chelsea, és l'últim moviment que ha realitzat l'Atlético, i per a Álvarez, aquest és un gran fitxatge en tota regla. L'argentí coneix bé Gallagher per les seves actuacions en la Premier League, i no té dubtes que la seva incorporació serà fonamental per a l'equip. Gallagher és un jugador incansable, amb un desplegament físic impressionant, que encaixa a la perfecció en l'estil de joc que Simeone exigeix als seus futbolistes.

Conor Gallagher celebra un gol amb el Chelsea / Foto: Europa press
Conor Gallagher celebra un gol amb el Chelsea / Foto: Europa press

Tanmateix, l'arribada de Gallagher ha generat incertesa al vestidor de l'Atlético, especialment per a Rodrigo De Paul. El migcampista argentí, que va ser peça clau en l'esquema de Simeone durant la passada temporada, no va tenir el millor començament de campanya. La seva actuació en l'estrena de lliga contra el Vila-real va deixar molt a desitjar, i les crítiques no es van fer esperar. De Paul va ser assenyalat per la seva falta de lluita i compromís, dos aspectes que Simeone valora per damunt de tot en els seus jugadors.

Julián Álvarez ha estat directe en les seves impressions: creu que Gallagher té el necessari per treure-li el lloc a De Paul. I és que, si hi ha una cosa que no es negocia sota el comandament de Simeone, és la intensitat. Gallagher, amb la seva capacitat per pressionar, recuperar pilotes i afegir-se a l'atac, podria convertir-se en el nou favorit del Cholo. De fet, la competència interna s'ha disparat i, segons fonts properes a l'equip, Simeone ja estaria considerant donar més minuts a Gallagher si De Paul no recupera la seva millor versió.

Samu Lino Rodrigo De Paul César Azpilicueta Atlètic de Madrid / Foto: Europa Press
Samu Lino Rodrigo De Paul César Azpilicueta Atlètic de Madrid / Foto: Europa Press

El missatge d'Álvarez és clar: ningú no té el lloc assegurat. L'arribada de Gallagher ha posat en perill la continuïtat de De Paul com titular, i el centrecampista argentí podria veure's relegat a la banqueta si no aconsegueix convèncer al cos tècnic de la seva vàlua. Amb el calendari atapeït i l'exigència al màxim en totes les competicions, Simeone necessita jugadors que el donin tot en cada partit, i Gallagher sembla estar disposat a fer-ho.

El temps dirà si De Paul aconsegueix mantenir la seva posició a l'equip o si Gallagher es converteix en el nou motor del migcamp matalasser. Mentrestant, Julián Álvarez continua enviant avisos: l'Atlètic de Madrid s'ha reforçat per guanyar, i ningú no està fora de perill de la competència. Amb una plantilla de tant nivell, la lluita per un lloc a l'onze titular serà acarnissada, i cada jugador haurà de demostrar que mereix ser al terreny de joc. Ull amb el que pugui passar en les properes setmanes; el que està clar és que l'Atlètic de Madrid està preparat per donar la baralla a tots els fronts.