Un dels debats que existien en el programa ‘El Bar de Sique’ de la Cadena SER era que els equips petits no donaven el 100% quan s'enfrontaven al Barça. Més ben dit, van assegurar que els rivals salten al terreny de joc amb molta por, i assumint que necessiten poc més que un miracle per poder evitar una derrota, i per golejada. Perquè l'equip dirigit per Hans-Dieter Flick ha aconseguit convertir-se en una màquina letal.
A nivell ofensiu, tenen una facilitat increïble per generar ocasions de perill, i per anotar gols, com demostra la seva impressionant mitjana anotadora, de quatre gols per partit. Però també afirmen que no han jugat contra un equip del seu mateix nivell, i que molts dels rivals als quals s'han enfrontat no han donat 100%, i han preferit donar descans a les seves estrelles, conscient que era impossible que poguessin donar la sorpresa.
"El calendari és exigent i si l'entrenador del Racing ha de triar entre el Camp Nou o Balaídos, o el que va passar amb l'Elx o el Llevant, doncs jo ho veig normal", va opinar Nil Solá. "Els equips saben que és molt difícil guanyar el Barça. Això parla molt bé del Barça", van ser les paraules de Lluis Carreras, exentrenador de clubs com el CE Sabadell, el Saragossa o el RCD Mallorca, abans de cedir-li el torn de paraula a José Mari Bakero, tot un emblema de l'entitat blaugrana.

"Jo crec que això serà una tendència perquè l'objectiu únic de la majoria dels equips de LaLiga és salvar-se. Quan hi ha partits cada tres dies, hauran de seleccionar", va sentenciar l'exfutbolista basc, defensant la postura dels clubs que prefereixen donar per perdut el seu partit contra el Barça, i alinear els menys habituals, per centrar els seus esforços en els partits on realment sí que tenen moltes opcions de puntuar.
El calendari és molt exigent, amb molts partits entre setmana i sense temps de descans, i és comprensible que hagin de triar quins són els xocs on volen anar al 100%, i en quins es decanten per fer rotacions. Sobretot, tenint en compte que no disposen de plantilles tan àmplies i equilibrades com els equips més grans i amb més diners.