Jorge Martín ha tingut un any desastrós, per culpa de les lesions que li han impedit adaptar-se a l'Aprilia, i poder defensar el campionat de MotoGP que va conquerir fa un any. Es va haver d'operar abans de començar la temporada, per una lesió en el primer dia de test, i no va reaparèixer fins al quart Gran Premi, que es va celebrar a Qatar. Però, desgraciadament, va patir un nou accident en la seva reaparició, que va estar molt a prop d'acabar en tragèdia.

Es va trencar pràcticament totes les costelles, i va iniciar un llarg període de rehabilitació que el va fer perdre's gairebé totes les curses, i va tornar a la pista a l'estiu. Més concretament, a la República Txeca, després de molts mesos de baixa, i va aconseguir un meritori setè lloc. I la seva millor actuació va arribar al GP d'Hongria, al nou circuit Balaton Park, on va finalitzar quart, i va estar molt a prop del podi. Però el seu primer any fora de Ducati ha estat un fracàs estrepitós.

Confia a tenir molta més sort durant la següent campanya, on finalment romandrà a la marca de Noale, malgrat que va arribar a demanar públicament que el deixessin marxar, aprofitant una clàusula en el seu contracte. Va tenir una oferta molt important d'Honda, tot i que finalment això no es va poder concretar. I seguirà a l'Aprilia Factory Racing Team, on és el quart més ben pagat de MotoGP, amb un sou base de 4,2 milions d'euros.

Marc Márquez, Pecco Bagnaia i Pedro Acosta

Una xifra que el col·loca per darrere de Francesco Bagnaia, que percep set ‘quilos’ nets a l'any, i, en especial, de Fabio Quartararo i de Marc Márquez, que són els més ben pagats, amb 12 milions cadascun. Però Martín es manté per davant d'altres noms com Joan Mir, que també va ser campió de la categoria reina el 2020, i que percep tres ‘quilos’, mentre que Johann Zarco, excompany de Jorge al Prima Pramac Racing, guanya quatre milions a l'LCR Honda.

I entre els pilots amb millor sou també ens trobem amb Maverick Viñales, que pertany al KTM Tech 3, i guanya quatre milions més, mentre que el seu company de box, Enea Bastianini, es queda en 2,5

Marco Bezzecchi, company de Martín, entre els pitjor pagats

Hi ha moltes sorpreses a la llista, com veure Àlex Márquez guanyant menys d'un milió, malgrat ser el segon a la classificació de MotoGP, o Pedro Acosta, que tan sols en percep 1,5.

Marco Bezzecchi 

Però la més cridanera és veure que Marco Bezzecchi, company de Martín a l'Aprilia Factory Racing Team i que lluita per finalitzar tercer al campionat, com va fer el 20243, és el pitjor pagat. I és que tan sols guanya uns 300.00 euros a l'any, el mateix que ‘rookies’ com Fermín Aldeguer, Ai Ogura o Somkiat Chantra.