Els tests de Sepang que estan duent a terme els pilots de MotoGP des del dia 6 de febrer fins avui, 8 del mateix mes, serveixen per preparar la posada al punt d'un emocionant Mundial 2024 que promet tenir molts al·licients. Durant els primers dies ja s'ha pogut veure que la Ducati oficial tornarà a ser la favorita per portar-se, sí, una altra vegada, un nou Mundial. Els tres pilots oficials de la marca de Borgo Panigale, Pecco Bagnaia, Jorge Martín i Enea Bastianini, han ocupat les tres primeres posicions l'últim dia de tests en Sepang.

El vigent bicampió del món, en una ostentació de la seva condició, ha polvoritzat el rècord del traçat malai, registrant un temps per sota del 1:57, amb un 1:56.682. Per la seva part, Martín, actual subcampió del món, continua agafant bones sensacions, de cara a assaltar el tron del torinès, que ja porta dos entorxats consecutius. En la seva incansable recerca del Mundial, en aquests tests de Sepang, es confirmen les possibilitats del pilot madrileny, que ha seguit l'empremta del que serà el seu principal rival en aquesta campanya de la categoria reina del motociclisme.

Jorge Martín, en el primer entrenament oficial de la temporada 2024 de MotoGP / Foto: Europa Press
Jorge Martín, en el primer entrenament oficial de la temporada 2024 de MotoGP / Foto: Europa Press

Jorge Martín no es fia del nou carenat de Ducati

Així doncs, en l'última jornada en el traçat malai, abans que el campionat de la categoria reina de motociclisme doni el tret de sortida, Martín ha acabat la sessió molt a prop de Bagnaia. En el seu time attack, el pilot del Prima Pramac Racing ha estat a prop de superar el seu rival, baixant també del 1:57 i obtenint un 1.56:854. Enea Bastianini ha estat el tercer en discòrdia (1.56:915) d'un Top-6, per descomptat, copat per les Ducati, a excepció de l'Aprilia d'Aleix Espargaró que s'ha colat en la cinquena posició (1.57:091). En quart lloc, un altre que ha baixat del 1:57 ha estat Álex Márquez amb la Desmosedici GP23 (1:56.938) i el seu germà Marc Márquez ha acabat sisè (1:57.270) amb la mateixa moto.

No obstant això, durant el dia d'ahir, els pilots de Ducati, a excepció del lesionat Morbidelli, van estar centrats a millorar la part aerodinàmica de la muntura ideada per Gigi Dall'Igna. La dupla italiana de la fàbrica oficial de Borgo Panigale va prendre la decisió sobre el carenat que muntaran en les seves Desmosedici GP24 per al Mundial que està a la cantonada. Tanmateix, la situació al box de l'espanyol continua estant plena de dubtes, que dista bastant de l'opinió de Bagnaia i Bastianini.

Gigi Dall'Igna, pensatiu durant el GP de Japó / Foto: Europa Press
Gigi Dall'Igna, pensatiu durant el GP de Japó / Foto: Europa Press

"No ha estat un dia fàcil. Vam anar ràpid al principi del dia amb el carenat vell, però després vam començar a treballar amb el nou i no estic especialment content amb això. Va ser un dia complicat perquè hauríem d'haver pres una decisió sobre el carenat i no ho vam fer", va dir Jorge Martín en finalitzar la jornada de dimecres. Una situació que, encara avui, continua sent un maldecap tant per a ell com per al seu equip, que continuen sospesant quina és la millor opció per a ells.

Jorge Martín: "Vull seguir el meu instint"

Aquest nou disseny va ser introduït per Dall'Igna per millorar la manejabilitat a través de la frenada per tancar millor les corbes, una situació que Jorge Martín ha reconegut: "les sensacions de frenada són lleugerament millors", encara que el cert és que va patir "bastant durant la resta del circuit". I és que el pilot espanyol ha qüestionat la decisió de Ducati, que sembla convèncer els dos italians, però no a ell perquè, malgrat que espera millorar amb alguns canvis, "si no surten els temps tampoc vull tornar-me boig en canviar la moto per fer funcionar aquest carenat".

Jorge Martín MotoGP / Foto: EFE
Jorge Martín en els tests de Sepang / Foto: EFE

"Almenys, el motor, que era el més crucial, ja està decidit", va prosseguir Martín abans d'afegir que "he anat amb dues motos 2024 avui i això és el més important. Aquest matí he posat la goma, i quan l'he posat he fet l'1:57.273 i no és un intent de volta ràpida. Òbviament, has de pressionar molt, però era una prova per anar comparant els carenats i m'ha sortit aquell temps". La marca va ser amb l'antic, en una situació que recorda a la de l'any anterior, quan l'equip va decidir posar-li el nou carenat.

Aquesta vegada, va ser Martín el que va escollir: "Ens va passar l'any passat, que comencem l'any amb un carenat diferent de l'equip oficial, però jo em trobava còmode. Després fins i tot es van penedir. Vull seguir una mica el meu instint, quan poso el meu carenat de sempre vaig més ràpid", va tancar el pilot madrileny, que haurà de prendre una decisió abans de Qatar.