Ja ha arribat el moment que tot aficionat al motociclisme estava esperant. Des de dimarts passat 6 de febrer, els pilots de MotoGP estan fent els primers tests oficials a Sepang, en la seva posada al punt per a l'inici d'un Mundial que donarà el seu tret de sortida el 10 de març a Qatar. Tots els focus, com no pot ser de cap altra manera, estaven posats en Marc Márquez que, per primera vegada, s'ha vestit amb els colors del seu nou equip, el Gresini Racing, on comparteix box amb el seu germà Alex Márquez.

Els tests de posttemporada a València van deixar un gran sabor de boca per al '93', tanmateix, amb tots els enginyers de les diferents marques de la graella treballant a preu fet per aconseguir treure el màxim rendiment de les seves motos, els primers dies de l'ilerdenc han estat una mica 'decebedors'. Recordem que l'octocampió del món haurà d'acostumar-se a la Ducati, després d'haver estat 11 anys amb una Honda amb unes característiques molt diferents de la Desmosedici, que a més, per a ell, serà la del 2023.

Marc Márquez Gresini / Foto: EFE
Marc Márquez als tests de Sepang amb Gresini / Foto: EFE

Marc Márquez, lluny de les Ducati oficials

Eren molts els que deien que malgrat tenir una moto satèl·lit, Marc seria capaç de ser als llocs davanters, però s'ha baixat el suflé. Si bé és cert que l'ilerdenc ha aconseguit baixar en gairebé un segon el seu registre del dia anterior (0.848), situant-se en l'òrbita dels 1:57 baixos, amb una sisena posició, no és suficient. Marc ha anat de menys a més en la primera prova de foc de la temporada i continua aclimatant-se a la seva Demosedici GP23, que va patir fins a quatre problemes tècnics el seu primer dia.

El '93' continua acumulant sensacions per estar a punt de cara a l'apassionant mundial que engega el març, en un circuit de Losail que porta molt bons records a Gresini, ja que han guanyat en les seves dues últimes visites al traçat qatarià. L'octocampió va assegurar ahir dimecres 7 de febrer que se sentia similar quant a ritme als seus companys, no obstant això, el que més li costava era el time attack, potser perquè no està acostumat a la seva nova muntura, i avui ha posat fil a l'agulla i s'han vist brots verds, encara que lluny del temps de cap.

Pecco Bagnaia MotoGP / Foto: EFE
Pecco Bagnaia en els tests oficials de MotoGP en Sepang / Foto: EFE

I és que Pecco Bagnaia i Jorge Martín, pilots amb la Desmosedici GP24, l'oficial, la d'aquest any, han volat l'últim dia de test, polvoritzant els rècords que hi havia fins ara en el traçat malai. El bicampió del món, fent ostentació de la seva actual condició, ha baixat del 1:57 per firmar el millor temps de la jornada, amb 1:56.682. Després d'ell, el pilot espanyol del Pramac Racing, ha seguit l'empremta del que serà el seu principal rival per alçar-se amb el títol de MotoGP, registrant un 1:56.854.

Márquez es descarta de la lluita pel títol

La Ducati de 2024 està sent molt superior a la de 2023, que actualment té Gresini. En aquest punt, sembla que Márquez no té res a fer en la lluita pel mundial, el veritable objectiu per a un campió com ell. Encara té temps per continuar entenent la seva nova moto, però ell, també és conscient que ha de rebaixar les expectatives. "Ho vaig dir en la presentació de l'equip; l'expectació està clar que és molt alta, però jo en tot moment soc realista. Estic en una situació en què vinc de 3, 4 anys els més difícils de la meva carrera esportiva on jo tampoc no he rendit al màxim nivell. He de retrobar una altra vegada aquesta confiança i els que parlen d'arrasar que s'oblidin; hi haurà curses que acabi el 10, el cinquè i hi haurà curses que tant de bo lluitar davant, tocarà patir en la Q1 i a poc a poc", va assegurar al terme de la segona jornada de tests.

Jorge Martín, en el primer entrenament oficial de la temporada 2024 de MotoGP / Foto: Europa Press
Jorge Martín, en el primer entrenament oficial de la temporada 2024 de MotoGP / Foto: Europa Press

"Si guanyes un Mundial sense cometre errors, has de ser ràpid. De moment no puc pensar en això perquè no soc prou ràpid per lluitar per un Mundial", va dir taxatiu el '93', conscient que a Ducati no li posaran les coses fàcils, primer, perquè les diferències entre ambdues motos són abismals, i segon, perquè no deixaran que un equip satèl·lit sigui campió.