L'any 2026 promet ser el més animat de la història a MotoGP. Per començar, perquè són pocs els pilots que tenen contracte de cara al 2027, i segon, pel canvi de normativa que hi haurà pròximament, que reduirà l'aerodinàmica, i també la cilindrada i la potència. Això pot implicar que les coses s'igualin molt més, i que totes les fàbriques comencin pràcticament des de 0. I el mercat no tindrà descans.
Són molts els noms que prometen donar acció, i que tenen pràcticament decidit que canviaran d'aires. Entre els més destacats, podem esmentar els de Pedro Acosta, Àlex Márquez, Francesco Bagnaia, Àlex Rins, Joan Mir, Franco Morbidelli o Enea Bastianini. I aquí també s'hi troba Jorge Martín, protagonista d'un any desastrós, per culpa de les greus lesions que ha patit, que li han impedit defensar el seu títol de campió.
No ha pogut participar en pràcticament cap Gran Premi, ni tenir la continuïtat necessària per adaptar-se a la nova moto. A més, la seva relació amb Aprilia és bastant tensa, després d'intentar rescindir el seu contracte quan encara ni tan sols havia debutat. La tensió que existeix amb Massimo Rivola és evident, i ja ha advertit de la seva intenció de provar sort en un altre lloc. I des de fa temps, es parla d'un acord tancat per arribar a l'HRC Honda Factory Team.
A la fàbrica japonesa busquen un nou líder, que pugui assumir el rol que Marc Márquez tenia en el seu moment, i creuen que ‘Martinator’ seria un candidat ideal. Té experiència, talent i velocitat, i li poden oferir un salari molt superior al que té a la marca de Noale. I provocaria un efecte dòmino que afectaria directament Fabio Quartararo, qui també té presa la decisió de dir adeu al Monster Energy Yamaha Team.
Malgrat proclamar-se campió de MotoGP l'any 2021 amb la marca d'Iwata, que va ser la que va apostar per ell quan només era un adolescent, desitja iniciar un nou desafiament. S'ha cansat de no tenir una moto competitiva, i fa més de tres anys que no guanya cap cursa. I pot ocupar el seient que Martín deixaria lliure.
Quartararo, molt seduït per Aprilia
Quartararo ja va estar a prop d'aterrar a l'Aprilia Factory Racing Team en el passat, però va canviar d'opinió a última hora, i va romandre a Yamaha, que li va oferir un salari de 12 milions d'euros nets a l'any.
Ara, en canvi, 'El Diable’ està disposat a renunciar a aquest increïble sou, per poder arribar a l’equip italià, on creu que podria millorar els resultats que Bezzecchi ha tingut aquest any.
