El cognom Bellingham torna a ser protagonista del mercat europeu, però aquesta vegada no per Jude, sinó pel seu germà petit, Jobe Bellingham, que travessa un moment decisiu en la seva jove carrera. Amb tot just 20 anys, el migcampista del Borussia Dortmund viu un present complicat a Alemanya, on el seu rendiment ha deixat més dubtes que certeses. Mentre Jude brilla al Real Madrid, el seu germà petit sembla destinat a prendre un altre rumb, lluny del Santiago Bernabéu i més a prop d'Old Trafford.

Des d'Anglaterra asseguren que el Manchester United ha presentat una oferta propera als 50 milions d'euros per fer-se amb els seus serveis al mercat d'hivern. Els dirigents del Dortmund, que no el consideren indispensable, veuen amb bons ulls l'operació, especialment després dels discrets 200 minuts que Jobe ha disputat a la Bundesliga des de la seva arribada.

Jobe Bellingham EFE

Jude Bellingham pressiona pel seu germà, però Florentino Pérez li diu que “no” rotundament

Ara bé, tot i que Jude Bellingham hauria mogut els fils dins del Real Madrid per intentar reunir els germans sota el mateix escut, la resposta des de la cúpula blanca ha estat taxativa. Florentino Pérez no està disposat a repetir errors del passat i considera que Jobe “no està preparat” per a un repte tan exigent com vestir la samarreta merenga.

El president madridista, amb el suport de la direcció esportiva, manté la seva aposta per jugadors ja consolidats, i el rendiment irregular del jove anglès al Borussia Dortmund ha acabat per refredar qualsevol intent d'acostament. La postura interna del club, segons s'informa, és que necessiten jugadors que ofereixin resultats immediats i segurs, no pas promeses de futur. Mentrestant, Jobe viu a l'ombra mediàtica del seu germà, lluitant contra crítiques a Alemanya que el titllen de “fitxatge fallit”. La seva adaptació ha estat complicada, i els rumors sobre un suposat malestar del seu pare, Mark Bellingham, que hauria intervingut davant els directius del Dortmund exigint més minuts per al seu fill, només han encès més la polèmica.

Jobe Bellingham

El United accelera: Rubén Amorim el vol com a pedra angular del nou projecte

En contrast amb la fredor del Real Madrid, el Manchester United ha estat clar i directe. El seu entrenador, Rubén Amorim, considera Jobe Bellingham una peça estratègica per reconstruir el migcamp. El portuguès busca rejovenir la plantilla amb futbolistes de gran projecció, i l'anglès encaixa perfectament en aquest perfil.

De fet, els ‘Red Devils’ estan disposats a presentar una proposta de cessió amb opció de compra obligatòria, una fórmula que convenç el Dortmund i el jugador. Des de la premsa anglesa s'afirma que Amorim confia a poder “despertar” el talent adormit de Jobe, i convertir-lo en el migcampista total que prometia ser quan va enlluernar al Sunderland. No obstant això, la falta de Champions League podria ser el gran obstacle. El mateix jugador no estaria completament convençut d'unir-se a un club fora del màxim torneig europeu, tot i que el projecte i la promesa de minuts podrien inclinar la balança.

Per la seva banda, al Reial Madrid el cas ja sembla tancat. Florentino Pérez no té intencions d'obrir un expedient Bellingham 2.0, i Jobe sembla haver-ho assumit. Lluny d'insistir, la seva prioritat ara és donar un cop d'autoritat en una nova destinació on pugui brillar per mèrits propis i no per l'ombra del seu germà gran.