El Barça ja ha deixat totalment tancat el fitxatge de Joan García de cara a la pròxima temporada, i pot fer-se oficial abans que acabi la present setmana. Un moviment increïble, i també inesperat. Joan Laporta i Deco pretenen aprofitar que tan sols fa falta pagar els 25 milions d'euros de la seva clàusula de rescissió, una xifra irrisòria, per reclutar un dels porters més prometedors que hi ha en l'actualitat.

Joan Garcia Espanyol
Joan Garcia

Durant l'últim any ha tingut una progressió brutal, convertint-se en el porter amb més intervencions en La Liga EA Sports, on ha estat elegit com el millor porter de la competició, i ha estat el responsable de la salvació del RCD Espanyol. Precisament, un altre motiu més pel qual és un moviment inesperat és perquè arribarà des del rival local, una traïció imperdonable, i no es veia un fitxatge així des de fa tres dècades.

Però encara hi ha moltes incògnites per resoldre en aquest fitxatge. Per començar, perquè Hans-Dieter Flick ja compta amb tres porters a la seva disposició. En el Camp Nou ja tenen decidit que traspassaran Iñaki Peña, que finalitza contracte el 2026 i no serà renovat, mentre que Wojciech Szczęsny pròximament comunicarà la seva decisió de seguir un any més. Tanmateix, és Marc-André ter Stegen qui provoca que hi hagi tanta incertesa.

Marc-André ter Stegen

'Hansi' continua tenint una confiança màxima en el seu compatriota malgrat la greu lesió de genoll que va patir fa uns mesos, i de la seva avançada edat. Creu que tornarà a ser un dels millors del planeta, però Laporta i Deco no opinen el mateix, motiu pel qual han decidit firmar Joan García. I l'ex del Borussia Mönchengladbach ja ha deixat molt clar que no té intenció d'abandonar el Barça, on és el capità del primer equip.

Vol quedar-se i lluitar per recuperar la titularitat, encara que l'hagin convidat a anar-se'n. Però tampoc no desitja quedar-se per ser suplent, considerant que el pròxim any se celebra el Mundial...

El Barça intenta vendre Ter Stegen

Laporta i Deco tenen clar que el millor per al Barça és vendre a un Ter Stegen que ja és molt veterà, i ha tingut molts problemes físics recentment. A més, percep un gran sou, i és una de les últimes oportunitats que tenen per aconseguir diners amb el seu adeu.

Ja han trobat a un recanvi fiable amb Joan García, i han començat a oferir el '1' a diversos equips, com el Manchester United, que llançarà a André Onana per portar un nou crac.