El futur de l'atac del Barça comença a prendre forma, i Joan Laporta té motius per somriure. Alexander Isak, un dels grans objectius blaugrana per a l'estiu de 2026, torna a col·locar-se en el centre del radar després d'un inesperat gir al mercat. El Liverpool, que havia mostrat un fort interès pel davanter suec, sembla haver-se retirat de la carrera pel seu fitxatge.

El conjunt anglès, davant de la negativa rotunda del Newcastle a negociar aquest estiu, ha decidit canviar d'objectiu i apostar per Hugo Ekitiké, davanter jove amb projecció i menor cost. Una maniobra que beneficia directament el Barça, que veu com el camí cap a Isak s'aclareix a mig termini.

Alexander Isak, Newcastle. Twitter.
Alexander Isak, Newcastle. Twitter.

Isak, l'hereu ideal de Lewandowski

El club català ja té clar que Robert Lewandowski afronta la seva última temporada com a blaugrana, i la direcció esportiva treballa en trobar un relleu de garanties. Fa mesos que Joan Laporta i Deco estudien perfils, i un dels que més consens genera és el d'Alexander Isak. Alt, tècnic, amb gran mobilitat i gol, el suec encaixa perfectament en la idea futbolística del Barça.

Des del club valoren no només el seu rendiment en la Premier League, sinó també la seva experiència en LaLiga, on va deixar grans sensacions amb la Reial Societat. A més, als seus 25 anys, Isak arribaria en plena maduresa futbolística per liderar el nou projecte ofensiu del Barça.

El pla: esperar un any més

Amb Lewandowski com a titular indiscutible aquesta temporada, el Barça no té pressa. La idea és atacar el fitxatge d'Isak el 2026, quan el seu preu podria ser més assumible i el Newcastle, en cas de no aconseguir grans objectius esportius, es mostraria més flexible en les negociacions.

La permanència d'Isak en el Newcastle aquest estiu és, per tant, una excel·lent notícia per als blaugrana. El davanter suec continuarà acumulant experiència i mantenint-se fora de l'abast dels gegants europeus que sí que podrien moure fitxa aquest any. A més, s'estima que el seu preu de mercat s'estabilitzarà si no hi ha competència immediata per ell.

Alexander Isak gol Newcastle United / Foto: Europa Press
Alexander Isak gol Newcastle United / Foto: Europa Press

El Barça afina la seva estratègia

Laporta i Deco ja han establert contacte indirecte amb l'entorn del jugador per mostrar el seu interès a llarg termini. L'operació no serà senzilla, ja que es parla de xifres properes als 70-80 milions d'euros, però en el context d'una gran venda o amb marge salarial disponible després de la sortida de Lewandowski, el fitxatge seria viable.

Amb Isak en el punt de mira i el Liverpool anés d'escena, el Barça ja treballa en silenci per assegurar-se que, el 2026, el futur '9' del Camp Nou sigui suec. Joan Laporta, mentrestant, es frega les mans.