Ja falta poc, molt poc, perquè el Barça i la seva afició puguin tornar a casa, a l'Spotify Camp Nou. Després de dos llargs anys d'exili a l'Estadi Lluís Companys, el primer tram de les obres, el que ha de permetre el retorn de l'equip i l'entrada de 60.000 espectadors, està a punt de concloure. Cal veure si el retorn podrà ser a finals d'agost, per a l'inici de la Lliga, o al setembre, però més enllà ja no se n'anirà.
I com una imatge val més que mil paraules, només falta veure les fotografies que aquest dimarts ha publicat el FC Barcelona a les seves xarxes socials de l'estat de les obres perquè a l'afició se li hagin posat les dents llargues. I és que l'Spotify Camp Nou, ara sí, ja sembla preparat per poder acollir un partit de futbol. La gespa està assentant-se bé i les grades ja són blaugrana.
Gaudirem molt de l'Spotify Camp Nou 🏟️💘 pic.twitter.com/oiKiZrr8wo
— FC Barcelona (@FCBarcelona_cat) June 3, 2025
Els treballs se centren ara a la tercera graderia
Els treballs se centren ara a accelerar la construcció de la tercera graderia, molt important, ja que s'està aixecant des de zero, després que les 2 primeres graderies hagin estat reconstruïdes a sobre de les del Camp Nou originari. Aquesta tercera graderia és la que acull les famoses llotges VIP que s'han convertit en un punt clau en el pla econòmic del Barça.
A tot això s'afegeix que la tercera graderia també sosté el denominat Big Lift, el sistema estructural que permetrà sostenir la coberta de l'Spotify Camp Nou, el punt diferencial a nivell arquitectònic de la instal·lació, el que li donarà un valor afegit a la nova casa del Barça.

3.700 seients VIP ja venuts
Tal com va informar fa uns dies el Barça, "el club ha aconseguit vendre "ja més de 3.700 seients VIP, una xifra que representa uns ingressos estimats de més de 335 milions d'euros a mitjà i llarg termini. La comercialització s'ha basat en contractes multianuals, el que garanteix una forta estabilitat econòmica per al Club en els propers anys i consolida el nou model de generació d'ingressos impulsat des del projecte Espai Barça."
Amb una previsió de 9.400 localitats VIP i de Hospitality al nou estadi i l'objectiu d'assolir 120 milions d'euros anuals en ingressos combinats amb patrocinis, el projecte continua avançant a bon ritme. L'excel·lent acollida del mercat confirma l'encert del model impulsat pel FC Barcelona i situa el club com un referent europeu en l'oferta d'experiències esportives prèmium.