A Honda ja hi està treballant amb l'atenció posada en el 2027. En aquell moment, arribarà a MotoGP un important canvi de normatives, desapareixent una part considerable de l'aerodinàmica i de la tecnologia, i reduint la cilindrada i la potència de les motos, que passaran a ser de 850 cc. Això provocarà que hi hagi més igualtat, i a la fàbrica japonesa creuen que és el moment de poder aspirar a ser de nou campions, per primera vegada des del 2019.
Aquest any ha estat molt positiu per als interessos de la firma de l'Ala Daurada, que ha ascendit al rang C de les concessions, i ha obtingut bons resultats. En especial, la victòria de Johann Zarco i els dos podis de Joan Mir. Però és evident que encara queda molta feina per fer, si volen recuperar el terreny perdut en aquest període. Perquè no s'ha d'oblidar que són la marca més llorejada de tots els temps, i amb més pressupost.
Tenen a les seves vitrines una impressionant quantitat de rècords i de trofeus, i no es poden conformar solament amb algun èxit puntual. L'exigència obliga a lluitar sempre per victòries i per campionats, però creuen que ara mateix no hi estan preparats. Aquest any tornarà a ser de transició, i el 2027 hi haurà una revolució. De fet, és molt probable que no continuï cap dels pilots que actualment són a l'equip oficial.
Han mostrat un rendiment convincent, però en l'HRC Honda Factory Team no creuen que Luca Marini, que no ha guanyat cap cursa a MotoGP, ni Mir puguin ser aspirants al títol, malgrat que el balear va ser campió el 2020. I ja s'ha parlat d'un fort interès en Jorge Martín, en Pedro Acosta o en Francesco Bagnaia. Però el nom que també ha guanyat força és el d'Àlex Márquez, protagonista d'una campanya per a recordar.
Ha estat capaç de guanyar un total de sis proves, i d'aconseguir estar al podi de manera recurrent. I això s'ha traduït en el subcampionat, el seu millor resultat des que va arribar a la categoria reina. Lògic que ja hagi estat col·locat en diversos equips de fàbrica, ja que en el Gresini Racing Team no li poden pagar el sou que es mereix.
Honda tempta Àlex amb una proposta molt interessant
Des d'Honda s'han marcat com a objectiu recuperar Àlex, que va marxar el 2023 per ingressar a l'estructura Ducati, i li ofereixen un salari molt cridaner. Estan convençuts que pot continuar lluitant pel campionat, i fins i tot, superar el seu germà, Marc Márquez.
La intenció de la companyia de Tòquio és ‘venjar-se’ del ‘93’, i demostrar que estan preparats per tornar a ser la fàbrica de referència dins de MotoGP.
