Hansi Flick ja treballa amb la idea que la planificació de la propera temporada està en marxa i, en aquest escenari, hi ha un nom que el tècnic alemany dóna pràcticament per tancat. Al Barça es respira la sensació que el primer fitxatge del proper estiu està definit i que no hi haurà massa sorpreses quan arribi el moment de fer-lo oficial, bé sigui abans que s'obri el mercat o al juliol.
La direcció esportiva considera que la base de l'equip necessita retocs molt concrets, grans revolucions i que Flick consideri veritablement important. L'objectiu és afegir talent contrastat i perfils que encaixin al vestidor sense alterar el perfecte equilibri intern que hi ha a Can Barça, quelcom clau després de diverses temporades d'ajustos i decisions dures per la situació econòmica.
Rashford, la peça que Flick dóna per segura
En aquest context el primer va ser Marcus Rashford, un futbolista que ha acabat de convèncer el cos tècnic i la direcció esportiva en la seva cessió. Al club entenen que el seu rendiment ha estat sòlid, la seva adaptació ha estat positiva i que el seu impacte és més que bo pels 30 milions que costa. Flick el veu com una peça molt vàlida en tots els aspectes.
L'operació es considera assumible i molt per sota del que costaria trobar un perfil similar al mercat actual. Al Barça creuen que tancar Rashford com a primer moviment de l'estiu permet guanyar temps, estabilitat i marge per treballar la resta d'incorporacions sense presses ni pressió externa.
Bernardo Silva, el complement ideal
Però Rashford no és l'únic nom sobre la taula. Bernardo Silva és un altre dels futbolistes que el club dona per pràcticament fet de cara a l'estiu. La possibilitat que arribi a cost zero converteix el seu fitxatge en una oportunitat difícil de deixar passar i el millor és que el conjunt blaugrana sempre ha estat el somni del lusità. Flick veu en el portuguès un perfil ideal per donar descans a Pedri, però també per ocupar la mediapunta en determinats contextos. El seu perfil i nivell és molt important de cara a partits grans, on encaixa perfectament amb la idea de futbol que vol implantar el tècnic alemany.
Així doncs, amb Marcus Rashford i Bernardo Silva, el club sent que el primer tram del mercat està ben encaminat fins i tot abans que s'obri oficialment. Flick ho sap, ho assumeix i comença a construir la pròxima temporada amb la tranquil·litat de qui sent que, aquesta vegada, la feina s'està fent amb temps i coherència.
