
Després de dos dies espectaculars a Barcelona, també amb especial protagonisme de Tarragona, aquest dilluns el Tour de França ja ha dit l'adeu definitiu a Catalunya. Tres jornades que l'afició catalana ha sortit al carrer per animar els ciclistes i ha vibrat en el pas per cada localitat. En la tercera etapa s'ha donat el tret de sortida des de Granollers, amb destí final als Angles.
Granollers, l'última sortida catalana del Tour de França 2026
La tercera etapa de la Grande Boucle del Tour de França ha arrencat des de la capital del Vallès Oriental. Passats deu minuts de les dotze del migdia, s'ha fet l'arrencada amb una presència de milers d'espectadors, passant per les principals artèries del centre de la ciutat. Ha estat l'última sortida catalana d'aquesta 113a edició de la ronda francesa.

El pilot també ha passat per les localitats catalanes de Lliçà d'Amunt, Caldes de Montbui, Sant Feliu de Codines, Centelles, Vic, Campdevànol, Planoles, Planès, Toses i Puigcerdà, just abans de travessar la frontera i acabar l'etapa ja a la Catalunya Nord. Recordem que aquesta última jornada catalana del Tour de França ha estat condicionada per l'incendi actiu que hi ha a la zona sud francesa, obligant l'organització a tancar l'accés al públic en els últims quilòmetres de l'etapa, ja en el tram francès.
🤩 The peloton leaves Granollers and heads for France and the first hills of the Pyrenees!
— Tour de France™ (@LeTour) July 6, 2026
🤩 Le peloton quitte Granollers direction la France et les premiers reliefs pyrénéens ! #TDF2026 pic.twitter.com/EXnyvGWBd8
Barcelona, una gran amfitriona del Grand Départ més català
Tot això, en un dia que Catalunya ha dit adeu de manera definitiva al Tour de França. La jornada d'aquest dilluns, recorrent des del centre al nord del territori català, ha abandonat el país del Grand Départ després de tres etapes de gran èxit. Mostra d'això ha estat com el públic català s'ha bolcat en les tres jornades, sent les de Barcelona les més multitudinàries i les que han fet la volta al món.
El dia de la contrarellotge per equips, el més espectacular de tots per com els diferents equips van recórrer la capital catalana, deixant imatges memorables i difícilment superables. Però és que, a banda d'aquest primer dia de cursa, també hi va una segona etapa amb inici a Tarragona i un nou final a Barcelona, deixant-nos un gran espectacle novament a Montjuïc.

I si a això li sumem la gran presentació dels equips del passat dijous, es completa un inici envejable del Tour de França. Una aposta guanyadora de l'organització de la cursa francesa, que ja ha vist com la feina a Barcelona i Catalunya és un triomf assegurat.