El GP d'Espanya fa més líder a Oscar Piastri i regala per fi els primers punts de l'any a Fernando Alonso. Després d'una cursa estratègica, el Safety Car ha deixat un final èpic en el qual Max Verstappen ha estat el gran damnificat, que ha caigut des de la 3a a la 5a posició, havent d'assumir una sanció que l'ha deixat 10è.

Mentrestant, per darrere de Piastri, Lando Norris ha estat 2n, Charles Leclerc 3r, George Russell 4t, i la sanció de 10 segons a Verstappen ha deixat a un brillant Nico Hülkenberg 5è, amb Lewis Hamilton 6è, Isack Hadjar 7è, Pierre Gasly 8è i Fernando Alonso 9è. D'aquesta manera, l'asturià suma els primers punts de la temporada després que aquests li hagin estat fugissers fins a la data.

Els primers girs no mostren simpatia a Fernando Alonso i Carlos Sainz

Mentre que Verstappen s'ha endut el protagonisme de l'apagada de semàfors en sortir millor que Norris i arrabassar-li la segona posició, per darrere, Fernando Alonso s'ha trobat en mig d'un mar de cotxes i Hülkenberg se li ha colat per l'interior, però una petita excursió a la volta 2 ha fet que Liam Lawson Gabriel Bortoleto també l'avancessin.

Mentrestant, Carlos Sainz s'ha vist absorbit per l'embut de la primera frenada del Gran Premi i un petit toc a l'ala davantera l'ha obligat a passar per boxes. Mentre uns ho feien per reparar el cotxe, altres ho feien per canviar pneumàtics. Ja a la volta 10, primera aturada, amb Hülkenberg posant mitjos. Molt i molt d'hora. Alonso tampoc ha tardat, i tot i que s'ha queixat de subviratge quan ha posat els mitjos, ha començat a rodar a molt bon ritme i, entre cotxes amb rodes antigues i aturades, ha recuperat terreny.

Red Bull juga la carta comodí, però no pot amb la piconadora de McLaren

Mentrestant, per davant, Verstappen i Red Bull tenien acceptat que el ritme dels McLaren és superior. El neerlandès havia de buscar alguna cosa diferent i ha buscat anar a tres aturades. En els seus stints, s'ha vist obligat a fer volta de qualificació rere volta de qualificació, mentre que els McLaren, a un ritme constant, però d'igual manera notable, han seguit el seu pla de cursa.

L'última aturada de Norris era la petita finestra per la qual Verstappen podia treure el cap, però tot i sortir l'anglès només un segon per davant del campió del món, el 4 ha mantingut la posició. Verstappen, amb totes les aturades fetes, ja no tenia composts útils a la recambra perquè, realment, no li feien falta, però un Safety Car provocat per Antonelli ha canviat la pel·lícula.

Mor el motor d'Antonelli i comença una carrera esprint

L'italià s'ha quedat sense motor a 11 voltes per al final i s'obria la veda d'aturades gratis. Piastri i Norris s'han protegit, mentre que Verstappen, de les gomes noves que tenia al garatge, només tenia dures. Leclerc, 4t, per la seva part, anava amb tous que només tenien tres voltes i era qüestió de temps que avancés a Verstappen, però l'avançament ha arribat molt abans de l'esperat quan al neerlandès, amb les gomes fredes, se li ha creuat el cotxe quan ha sortit de la darrera corba per a rellançar la cursa.

Verstappen ha obrat un miracle salvant el cotxe, però ha sortit molt lent de l'acció i Russell l'ha acabat avançant. Això sí, ho ha fet, després que el Verstappen més rebel protagonitzés una acció que ha provocat que li caiguessin 10 segons de sanció. D'aquesta manera, un brillant Hülkenberg ha ascendit fins a la 5a posició, afavorint-se també de la sanció un Alonso que rodava 10è. Per tant, primers dos punts de la temporada per a l'asturià, que els ha consumat davant una afició que, com és habitual, ha envaït la recta principal al final en marea.

Gran Premi d'Espanya de Fórmula 1

  Pilot Equip Temps
1 Oscar Piastri  McLaren 1h32'57,375"
2 Lando Norris  McLaren +2,471"
3 Charles Leclerc  Ferrari +10,455"
4 George Russell  Mercedes +11,359"
5 Nico Hülkenberg  Sauber +13,648"
6 Lewis Hamilton  Ferrari +15,508"
7 Isack Hadjar  RB +16,022"
8 Pierre Gasly  Alpine +17,882"
9 Fernando Alonso  Aston Martin +21,564"
10 Max Verstappen  Red Bull +21,826"
14 Carlos Sainz  Williams +29,309"