El full de ruta del Barça, en marxa: el gran nivell d'Araujo convenç el Liverpool

Ronald Araujo ja s'ha guanyat Anfield. Després de perdre protagonisme al Barça, fins al punt d'arribar a patir problemes de salut mental, el central uruguaià ha tornat el seu millor nivell i torna a gaudir del futbol amb la seva arribada a Liverpool. Araujo va marxar cedit del club blaugrana aquest estiu amb una clàusula de compra no obligatòria i el club anglès ja es planteja pagar-la. El tècnic dels reds, Andoni Iraola, està molt content amb el jugador i és una de les peces clau del seu equip. 

Debat a les oficines d'Anfield

A partir del juny del 2027, el Liverpool podria fer efectiva la clàusula d'opció de compra de 55 milions d'euros i incorporar a Araujo al seu equip. El central uruguaià s'ha convertit en un dels pilars del conjunt d'Iraola, que està aprofitant el físic i la polivalència a la defensiva del jugador. Abans de la seva arribada va generar molts dubtes entre els aficionats, però amb només un mes ja s'ha guanyat a l'afició red. 

Araujo en l'última victòria amb el Liverpool contra el Bornemouth / Foto: Liverpool FC
Araujo en l'última victòria amb el Liverpool contra el Bournemouth / Foto: Liverpool FC

Per contra, però, com han afirmat des de Liverpool Echo, hi ha un parell de factors que no acaben de convèncer. Per una banda, el Liverpool només ha efectuat l'opció de compra després de cessió en dos casos i cap d'ells va sortir bé. A més, d'altra banda, Araujo ja té 27 anys i els dirigents del club anglès prioritzen fitxar jugadors amb més projecció de futur. De moment, però, el seu bon joc està fent plantejar la seva incorporació i podria ser que els britànics intentessin negociar el preu de l'operació, ja que la fitxa del central també és de les més altes de la plantilla.

Un Araujo renascut

Amb Xavi Hernández a la banqueta, Araujo va ser un dels millors jugadors de la plantilla, però després es va estancar. Des de l'arribada de Hansi Flick a Barcelona, va perdre el seu protagonisme per complet i se'l va veure patir molt amb la defensa avançada del tècnic alemany. L'uruguaià, amb el seu nivell tècnic i els problemes en sortida de pilota, no és el típic jugador amb les característiques per ser el central del Barça i, per això, es va haver de buscar una sortida fora del club. La Premier League, per contra, s'adequa a totes les seves característiques i ha caigut a peu dret a Liverpool. Fins i tot, en el partit de Champions contra l'Atlètic de Madrid, va donar una assistència d'esperó que va meravellar Anfield.

Iraola fa servir el jugador tant de central com de lateral dret i està rendint a un gran nivell en totes les posicions. Araujo va començar els dos primers partits de lliga com a suplent, però des de llavors ha sigut titular en totes les ocasions. En aquests partits, el conjunt de Liverpool només ha empatat un partit i ha encaixat dos gols en contra.